• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Sankcje nałożone na wysyłki do Libii – ZAKAZANE PREFIKSY KONTENERÓW

Maja Malinowska

31.05.2016 10:55 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Sankcje nałożone na wysyłki do Libii – ZAKAZANE PREFIKSY KONTENERÓW

Partnerzy portalu

Sankcje nałożone na wysyłki do Libii – ZAKAZANE PREFIKSY KONTENERÓW - GospodarkaMorska.pl

Zmiany w globalnej sytuacji politycznej znajdują swoje odzwierciedlenie w ekonomii. Pojawia się coraz więcej restrykcji związanych z wysyłkami do różnych miejsc na świecie. Jednym z krajów na który nałożono sankcje w wymianie towarowej jest Libia. Ograniczenia dotyczyczą portów: Khoms, Misurata, Tripoli.

Zgodnie z tymi ograniczeniami, wysyłki do Libii mogą odbywać się jedynie w kontenerach nieposiadających prefiksów, które należą do leasingowej firmy – CARU.

Zakazane prefiksy kontenerów:

CATU
CARU
LCRU
MANU
ARDU
ARTU
TRTU
ARHU
CORU
LANU
LGEU
MARU
SLCU

Wszystkie inne prefiksy mogą być stosowane.

Lista zabronionych towarów – wysyłki do Libii zarówno w eksporcie jak i imporcie

• nielegalne narkotyki
• broń, materiały wybuchowe i amunicja- w tym pistolety zabawki
• noże i bronie
• produkty wieprzowe i mięso wieprzowe
• rośliny i produkty roślinne – chyba, że uzyskano pozwolenie na przewóz
• zwierzęta domowe i zwierzęta - chyba zgoda została uzyskana
• woda mineralna
• kawa i herbata
• dywany orientalne
• luksusowe samochody
• futra
• fałszywe pieniądze i towary
• materiały pornograficzne
• wszystkie towary, które są sprzeczne z prawem islamskim
.

Choć powyższe elementy są jedynymi zakazanymi, istnieje szereg towarów, które są mocno ograniczone. Powyższe zasady muszą być bezwzględnie przestrzegane przez wszystkich uczestników łańcucha dostaw. W przypadku, gdy kontener z zakazanym prefiksem zostanie dopuszczony do transportu, wszelkie koszty z tym związane, czyli dostarczenie do portu, transport samochodowy, składowanie czy przeładunek będzie pokrywała storna odpowiedzialna za kontener (BL - responsible party).

Oczywiście kolejne restrykcja pociągają za sobą więcej pracy wewnątrz firm. Zarówno armator, spedytor jak i terminal musi pamiętać o sprawdzeniu każdego kontenera pod kątem prefiksu, co w praktyce wydłuża codziennie czynności na wielu etapach pracy, takich jak potwierdzanie kontenerów (triangulacja), wydawanie kontenerów z depotów etc. Drugim dość dużym utrudnieniem jest zmniejszenie ilości dostępnego sprzętu pod bookingi eksportowe.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.