pc
Coraz bliżej do Kanady. Prom Salish Eagle dla BC Ferries, który zbudowała w Gdańsku stocznia Remontowa Shipbuilding w oparciu o projekt Remontowa Marine Design & Consulting, dopłynął do Santa Cruz de Tenerife na Wyspach Kanaryjskich. Tam został zaopatrzony w paliwo. Do Kolumbii Brytyjskiej ma dotrzeć w kwietniu.
Teraz Salish Eagle będzie płynął przez Ocean Atlantycki. Kolejny zaplanowany postój na tankowanie to Panama. Później przepłynie przez Kanał Panamski i wzdłuż zachodnich wybrzeży Ameryki Północnej ruszy do Kolumbii Brytyskiej. W sumie z Gdańska do Kanady prom ma do pokonania 10 440 mil morskich.
Rejs nie służy tylko dostawie promu do największego operatora promowego w Ameryce Północnej. Podczas niego odbywa się także szkolenie załogi. Aby jednostka dotarła na czas i zgodnie z obowiązującymi normami, stocznia Remontowa Shipbuilding wynajęła firmę Redwise Maritime Services BV.
Salish Eagle może być zasilany gazem LNG lub alternatywnie paliwem diesla o niskiej zawartości siarki. Ma 107,2 m długości, 24 m szerokości, a jego całkowita wysokość to 6,637 m. Dwustronny prom może zabrać na pokład 600 osób oraz 150 pojazdów osobowych.
Salish Eagle to drugi z trzech promów klasy „Salish” zamówionych w stoczni Remontowa Shipbuilding przez BC Ferries. Jego wartość kontraktowa to ponad 50 mln USD.
Salish Orca, pierwszy prom dla kanadyjskiego armatora, wypłynęła z Gdańska do Kolumbii Brytyjskiej w listopadzie ubiegłego roku.
Salish Eagle w liczbach
długość całkowita: 107,20 m
długość między pionami: ok. 103,45 m
szerokość konstrukcyjna: 23,50 m
szerokość maks.: 24,00 m
wysokość do pokładu głównego: 6,60 m
zanurzenie konstrukcyjne: ok. 4,65 m
maks. prędkość eksploatacyjna: 15,5 węzła
liczba pasażerów i załogi: 600
miejsca siedzące w pomieszczeniach pasażerskich: 480 miejsca siedzące na pokładach otwartych: 176
ładowność samochodów osobowych: 150 pojemność zbiornika na paliwo LNG: ok. 130 m3
pojemność zbiorników na paliwo diesel: ok. 90 m3
pojemność zbiorników na wodę pitną: ok. 30 m3
pojemność zbiorników na wodę słodką techniczną: ok. 30 m3
notacja klasy: LR +100 A1 Passenger and Vehicle Ferry, „Strait of Georgia Service” + LMC, GF, CCS, IWS, ECO-, (A, GW, NOx-2, P, R, DIST, SOx), IHM/Green Passport, PCAC (33)
moc silników napędu głównego: 3 x 1480 kW/3 x 1425 kWe, 600 V, 60 Hz
silniki elektryczne pędników: 3 x ok. 1800 kW
dwuśrubowe pędniki azymutalne: 2 x ok. 1750 kW
awaryjny zespół prądotwórczy: 1 x 325 kWe, 600 V, 60 Hz
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?