PMK
Monakijski armator masowców Safe Bulkers podpisał umowę z Cosco Shipping Heavy Industry (Cosco) na instalację w przyszłym roku scrubberów na około połowie swojej floty.
Firma zainstaluje scrubbery w pięciu jednostkach typu kamsarmax, trzynastu jednostkach typu postpanamax i niedawno zakupionej jednostce typu capesize.
Wszystkie prace przygotowawcze są w toku, tak by doszło do pierwszej instalacji scrubberów w drugim kwartale 2019 roku.
- Modernizacja skruberów to wymagająca praca polegająca na wyborze niezawodnego i trwałego sprzętu od producenta z rozległym doświadczeniem, szczegółowymi studiami inżynieryjnymi i wysoką jakością instalacji, która powinna prowadzić do niezawodnych operacji przez wiele lat. Nasz dział techniczny intensywnie pracował we wszystkich tych obszarach, aby umożliwić terminowe dostawy w wymaganych standardach - powiedział Loukas Barmparis, prezes Safe Bulkers.
Liczba statków handlowych wyposażonych w systemy oczyszczania spalin zbliża się do 1000 jednostek globalnie – wynika z badania Exhaust Gas Cleaning Systems Association. Na stan z 31 liczba tzw. scrubberów wynosi 983.
Badanie wykazało, że liczba przypadków instalacji scrubberów mocno wzrasta wraz z zbliżającym wejściem w życie nowych przepisów IMO o zawartości siarki w paliwach. Zbliżająca się regulacja będzie wymagać od statków spalania paliwa o zawartości siarki nie większej niż 0,5%, w porównaniu do obecnie 3,5%, lub instalacji scrubberów usuwających siarkę podczas spalania paliwa. Właściciele statków mają również wybór, aby spalić alternatywne paliwo, takie jak skroplony gaz ziemny, w celu spełnienia wymagań.
Liczne najnowsze raporty wskazują, że główni operatorzy statków, w tym Spliethoff, Frontline, DHT i Star Bulk, zdecydowali się na skrubery. Jedna z "dużych" firm kontenerowych potwierdziła, że również będzie używać skruberów.
EGCSA twierdzi, że do niedawna największa zainstalowana moc wydechowa dotyczyła mocy silnika w granicach od 25 do 30 MW. Jednak najnowsze dane pokazują, że zostało to przekroczone przez zmodernizowany system hybrydowy dla silnika kontenerowego o mocy 72MW.
Wśród wszystkich zainstalowanych scrubberów tylko 37% została zainstalowana na nowych jednostkach, w przeciwieństwie do 63% zainstalowanych w czasie modernizacji.
Ankieta wykazała także, że prawie 60% wszystkich modernizacji i instalacji miało miejsce w azjatyckich stoczniach. Ten procent zwiększa się do prawie 85%, gdy uwzględnia się tylko instalacje na nowych jednostkach.
Scrubbery, czyli inaczej płuczki spalin, służą do redukcji szkodliwych substancji. System Wartsili usuwa do 98 proc. dwutlenku siarki i zmniejsza szkodliwość cząstek stałych nawet o 85 proc..
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody