pc
Rozwój portów i terminali, transport intermodalny oraz zastosowanie LNG. Tym tematom poświęcony był drugi dzień konferencji Transport Week, która odbywa się w Gdańsku. To jedno z największych takich wydarzeń w Europie Centralnej.
Podczas głównych sesji w środę rozmawiano o projektach rozwoju portów i terminali w Europie. Jak zaznaczył w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl David Bull z Ocean Shipping Cosultants, organizacji zajmującej się m.in. rozwojem portów, region Morza Bałtyckiego jest „bardzo ekscytujący”.
– Macie fantastyczne firmy działające w portach, rynek przewozów kontenerowych rośnie i wkrótce nad Bałtykiem kontenerów będzie jeszcze więcej. Gdańsk jest jedynym portem, do którego mogą zawijać największe kontenerowce świata – mówi David Bull z Ocean Shipping Cosultants.
Drugiego dnia Transport Week we współpracy z redakcją dwutygodnika „Namiary na Morze i Handel” zorganizowano również konferencję pt. „Intermodalne short sea”. Jej uczestnicy dyskutowali m.in. o perspektywach rozwoju rynku short sea w aspekcie polskich portów morskich oraz przewozów intermodalnych, rynkowych doświadczeniach operatorów short sea i intermodalnych w jednolitym łańcuchu dostaw oraz o nowoczesnych rozwiązaniach cyfrowych optymalizujących działania w zakresie żeglugi bliskiego zasięgu i transportu intermodalnego.
Jak podkreśliła w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl Lidia Dziewierska, prezes zarządu Loconi Intermodal, konsekwentnie od kilku lat transport intermodalny w Polsce rośnie.
– Dynamika pewnie byłaby większa, gdyby nie to, że jesteśmy współzależni od przepustowości czy zdolności przeładunkowych, intermodalnych terminali portowych. Jesteśmy w takiej sytuacji, w której tempo rozwoju intermodalu w Polsce będzie bezpośrednio uzależnione od tempa rozwoju zdolności przepustowych, intermodalnych na terminalach portowych – mówi Lidia Dziewierska, prezes zarządu Loconi Intermodal.
Transport Week potrwa do czwartku. Trzeci dzień konferencji poświęcony będzie znaczeniu chińskich planów związanych z Nowym Jedwabnym Szlakiem oraz tzw. Belt and Road Initiative (BRI), które oferują wiele możliwości europejskim udziałowcom. Wydarzenie organizowane przez Actia Forum odbywa się po raz ósmy.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek