• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Rozpoczyna się budowa kładki na Ołowiankę. Na początek palowanie

gdansk.pl

06.07.2016 19:51 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Rozpoczyna się budowa kładki na Ołowiankę. Na początek palowanie

Partnerzy portalu

Rozpoczyna się budowa kładki na Ołowiankę. Na początek palowanie - GospodarkaMorska.pl

Będzie miała 70,5 metra długości oraz od 6,76 do 10,56 metra szerokości. Skomunikuje wyspę Ołowiankę z Głównym Miastem, ma także ożywić okolice ul. Grodzkiej. W poniedziałek, 11 lipca, rozpoczyna się budowa kładki pieszej nad Motławą.

Wykonawca prac zorganizował już plac budowy. Ściągany jest jeszcze specjalistyczny sprzęt, zwożone są pierwsze materiały. Prace rozpoczną się od strony Filharmonii Bałtyckiej na Ołowiance, przy budynku klubu sportowego.

W pierwszym etapie robotnicy będą przeprowadzać palowanie. Spacerowicze zobaczą na rzece robocze jednostki pływające, w tym barki obsługujące budowę. Prace od strony wyspy powinny zakończyć się w sierpniu. Kolejne roboty będą prowadzone od strony ul. Wartkiej.

- Pale będą wkręcane, by nie powodować żadnych drgań. W międzyczasie wykonane zostaną także tzw. kierownice, które będą w przyszłości tworzyć zabezpieczenie filarów kładki – tłumaczy Edward Piechnik, kierownik budowy.

Kładka osadzona będzie na czterech podporach. Pierwsza powstanie właśnie od strony wyspy Ołowianka. We wrześniu br. wykonawca planuje rozpocząć prace przy nabrzeżu na wysokości ul. Wartkiej. Po wykonaniu podpór kładki montowane będą elementy jej konstrukcji, które na plac budowy trafią prawdopodobnie drogą wodną, na pontonach.
Prowadzone prace nie wywołają utrudnień dla mieszkańców czy turystów poruszających się wzdłuż nabrzeża. - Tym bardziej, że większy zakres robót planowany jest dopiero po wakacjach. Prace będą prowadzone głównie na wodzie – podkreśla Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Niewykluczone, że pojawią się okresowe ograniczenia, kiedy na miejscu pracować będzie urządzenie palownicze wykonujące elementy konstrukcyjne.

Dyrektor Bartosiewicz zapewnia, że przygotowania idą zgodnie z planem, nie ma żadnych opóźnień. Inwestycja powinna być gotowa pod koniec maja 2017 r.

Kładka prowadząca z Głównego Miasta na wyspę będzie zwodzona. Zgodnie z założeniami, w okresie letnim będzie podnoszona według ustalonego grafiku, do którego będą musiały się dostosować jednostki pływające. Poza sezonem turystycznym pomost będzie otwierany najprawdopodobniej tylko na żądanie zbliżającej się łodzi bądź statku. Otwarcie i zamknięcie będzie trwało maksymalnie dwie minuty, a w razie awaryjnego, ręcznego zamykania kładki - 20 minut.

Powstający obiekt zapewnić ma szybszą komunikację mieszkańcom rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów z centrum miasta, ułatwić dostęp do obiektów Filharmonii, Centralnego Muzeum Morskiego oraz Muzeum II Wojny Światowej.

Przetarg na budowę zwodzonej promenady wygrało Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor" z Zawiercia. Inwestycja kosztować będzie 7,65 mln zł.

Parametry żeglugowe kładki:


- światło poziome toru wodnego ograniczone kierownicami: 29 m
- światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 25m (kładka zamknięta) 2,5 m
- światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości: 29 m (kładka otwarta) 25 m
- światło poziome toru wodnego bez ograniczenia światła pionowego: 21,9 m
- czas otwierania i zamykania przęsła zwodzonego: 2 minuty

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.