• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Rozpoczęło się pogłębianie brytyjskiego portu Ramsgate. Ma być wyjściem awaryjnym w przypadku niepodpisania umowy postbrexitowej

PMK

05.01.2019 18:04 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Rozpoczęło się pogłębianie brytyjskiego portu Ramsgate. Ma być wyjściem awaryjnym w przypadku niepodpisania umowy postbrexitowej

Partnerzy portalu

Rozpoczęło się pogłębianie brytyjskiego portu Ramsgate. Ma być wyjściem awaryjnym w przypadku niepodpisania umowy postbrexitowej - GospodarkaMorska.pl

3 stycznia rozpoczęły się prace pogłębiarskie w małym brytyjskim porcie, który miałby służyć jako wyjście awaryjne w przypadku braku umowy postbrexitowej. Po kilku dniach nieustannej krytyki brytyjski rząd ma w końcu chwile wytchnienia.

Niecałe trzy miesiące przed opuszczeniem UE przez Wielką Brytanię tamtejszy minister transportu musiał bronić kontraktu o wartości 14 milionów funtów  zleconemu nowej firmy promowej, która nie ma statków.

W czwartek armator Seaborne Freight był obiektem dalszej krytyki, gdy umieszczone na jej stronie internetowej warunki użytkowania nawiązywały do złożeniu "jakiegokolwiek posiłku / zamówienia", co wywołało spekulacje, że skopiowało format z firmy dostarczającej dania na wynos.

 - Seaborne Freight. Zero statków, zero historii handlowej, treść na stronie internetowej skopiowana z  dostawy na wynos – powiedział Tom Watson, zastępca lidera opozycyjnej Partii Pracy.

Departament Transportu stwierdził, że tekst strony został błędnie wprowadzony, a firma  zaktualizuje swoją stronę internetową przed wejściem na rynek. Nie zabrakło jednak pytań, czy rząd premier Theresy May ma wystarczające środki, by przygotować się do wyjścia z największego na świecie bloku handlowego po 46 latach.

Członkostwo Wielkiej Brytanii w UE obecnie oznacza m.in., że samochody ciężarowe poruszają się płynnie poprzez kontrole graniczne w ramach bloku. W przypadku Brexitu bez umowy, nawet kilka minut opóźnienia w odprawie celnej dla każdej ciężarówki może oznaczać pojazdy cofnięte w portach i umieszczone w kolejce na drogach po obu stronach kanału La Manche.

Dlatego Wielka Brytania przyznała kontrakty o wartości ponad 100 milionów funtów trzem firmom żeglugowym, aby zapewnić dodatkowe promy dla swojego transportu. Pozostali dwaj armatorzy to firmy o ustabilizowanej pozycji - francuskie Britanny Ferries i duńska grupa DFDS.

PogłębianyPort Ramsgate mógłby z kolei zostać wykorzystany, jeśli kontrole celne zablokują główne terminale w Calais we Francji oraz w Dover i Folkestone w Wielkiej Brytanii. Pogłębianie umożliwi większy dostęp statkom typu "roll-on roll-off" (RORO) i pomoże złagodzić potencjalne zatory.

Firma Seaborne Freight, która nigdy wcześniej nie obsługiwała trasy promowej, powiedziała Reuterowi w czwartek, że prace pogłębiarskie rozpoczęły się, a jej ukończenie zajmie około 25 dni, w zależności od pogody.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.