PMK
W obwodzie kaliningradzkim chcą zbadać ekologiczne skutki przekopu Mierzei Wiślanej – wynika z portalu informacyjnego New Kaliningrad.
Zająć tym ma się specjalna grupa robocza. O jej powstaniu dyskutowano na posiedzeniu rady ds. ekologii przy gubernatorze tego regionu. Zespół ma składać się z naukowców, przedstawicieli instytucji związanych z gospodarką morską i zasobami biologicznymi oraz lokalnych aktywistów.
- To zrozumiałe, że nie będziemy Polski niczego uczyć, ale może tak się zdarzyć, jeśli znajdziemy ku temu podstawy, że poprosimy [rosyjski] MSZ, żeby zrobił to za nas. Najważniejsze jest to, by te działania, które nasi koledzy planują wobec mierzei, nie doprowadziły do ekologicznej katastrofy, która negatywnie wpłynie także na rybołówstwo – można przeczytać na portalu New Kaliningrad, który przytacza wypowiedź Antona Alichanowa, gubernatora obwodu kaliningradzkiego.
Od lat samorządowcy z Warmii i Mazur, szczególnie władze Elbląga zabiegają o przekopanie Mierzei Wiślanej i utworzenie kanału żeglugowego. Przeciwni inwestycji są natomiast mieszkańcy Krynicy Morskiej, a także ekolodzy, którzy wskazują na potrzebę ochrony cennych siedlisk.
Zalew Wiślany jest częścią Morza Bałtyckiego, a konkretnie Zatoki Gdańskiej. Od Zatoki odcina go niemal zupełnie - poza połączeniem poprzez Cieśninę Piławską - Mierzeja Wiślana.
Port Elbląg jest największym portem Zalewu Wiślanego i najbliższym unijnym portem, obsługującym przewozy do Kaliningradu i Bałtyjska. Leży 40 km od granicy z rosyjskim obwodem kaliningradzkim, a jedyny bezpośredni dostęp do Morza Bałtyckiego możliwy jest przez Cieśninę Pilawską.
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego