• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Rorowiec czeka na słońce

Marek Nowak

06.10.2016 20:04 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Rorowiec czeka na słońce - GospodarkaMorska.pl

Na Nabrzeżu Oliwskim należącym do spółki Port Gdański Eksploatacja załadowany został kolejny transport cystern firmy Greenbrier, który ma trafić do Arabii Saudyjskiej. Tym razem jednak sztorm już o kilka dni opóźnił jej wypłynięcie.

- Między Gdańskiem i Arabią Saudyjską regularnie, co 28 dni, kursują dwie bliźniacze jednostki ro-ro; Bahri Jeddah oraz Bahri Tabuk - mówi Henryk Zawadzki z firmy Wilhelmsen Ships Service Polska, zajmującej się obsługą agencyjną tych statków. - Jednostka i tym razem wpłynęła do portu planowo, trwający około 30 godzin załadunek cystern przebiegał sprawnie, teraz musimy jednak przeczekać sztorm.

Wilhelmsen Ships Service w Polsce jest częścią międzynarodowej firmy oferującej swoim klientom w ponad 2200 portach na świecie usługi z zakresu agencji okrętowej, logistyki oraz dostawy produktów marek własnych Unitor i Nafleet (chemia okrętowa), Timm (cumy okrętowe) oraz produkty z zakresu Repair & Maintenance. Firma świadczy rownież swoim klientom usługi z zakresu dzierżawy tratew ratunkowych oraz inspekcji stałych instalacji gaśniczych i przenośnego sprzętu p-poż na statkach.

Gdański port został włączony do siatki regularnych serwisów żeglugowych Bahri w związku z realizacją kilkuletniego kontraktu na dostawę cystern dla saudyjskiego operatora kolejowego.

Cysterny docierają do Gdańska z południa Polski drogą kolejową, następnie zostają umieszczone na trailerach, umocowane do nich linami i odstawione na plac przy nabrzeżu. Po przypłynięciu jednostki Bahri operatorzy po kolei podczepiają wózki i wjeżdżają na pokład statku w wyznaczone miejsca. Ostatnim etapem operacji jest mocowanie cystern do pokładu za pomocą łańcuchów.

Statki armatora po drodze z Gdańska do Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Arabii Saudyjskiej zawijają także między innymi do Hamburga, Antwerpii, Bremerhaven, Rotterdamu i Bilbao.

Bahri jest narodowym przewoźnikiem Arabii Saudyjskiej, który od blisko 40 lat świadczy usługi transportowe głównie w obszarze południowej Azji, specjalizując się w przewozach drobnicy, paliw, chemikaliów oraz suchych ładunków masowych.

W ramach obecnie realizowanego kontraktu z Gdańska wypłynie łącznie 1246 wagonów, z których każdy waży około 30 ton. Możliwe jest też, że podpisany zostanie kolejny kontrakt obejmujący ponad 2000 wagonów.

 

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.