pc
Fiński przewoźnik pasażersko-towarowy Finnlines w pierwszej połowie 2017 roku osiągnął rekordowe wyniki finansowe.
Całkowite dochody w okresie od stycznia do czerwca bieżącego roku wzrosły o 12,4 %, do kwoty 259,3 mln euro, w porównaniu z 230,7 mln euro osiągniętymi w roku ubiegłym.
Analizując konkretne sektory działalności przedsiębiorstwa, usługi żeglugi i transportu morskiego przyniosły dochód w wysokości 249,5 mln euro (o 28,9 mln euro więcej niż rok temu), natomiast operacje portowe 20,9 mln euro (19,4 mln euro w 2016 roku).
Wzrosty w obszarze usług żeglugi i transportu morskiego wynikają głównie ze zwiększenia ilości przetransportowanych ładunków, w szczególności na trasach pomiędzy Finlandią a Niemcami.
Z kolei w przypadku operacji portowych, wysoki dochód jest wynikiem zwiększenia świadczenia wewnętrznych oraz zewnętrznych usług przeładunkowych.
Wskaźnik EBITDA, tj zysk operacyjny przedsiębiorstwa przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych zobowiązań, wzrósł o 7,9 % i wyniósł 69,8 mln euro w porównaniu z 64,7 mln euro w 2016 roku, zaś EBIT wyniósł 41,4 mln euro, tj. o 4,4 mln euro więcej niż w roku ubiegłym.
Prezes oraz dyrektor zarządający Finnlines Group, Emmanuele Grimaldi, oceniając obecną sytuację przedsiębiorstwa, przyznał, że wyniki finansowe były bardzo dobre, zarówno w pierwszym, jak i drugim kwartale 2017 roku. 16-procentowy wzrost dochodu wynoszącego o 35,4 mln euro więcej niż rok temu przyczynił się do rekordu osiągniętego w pierwszej połowie roku.
W drugim kwartale roku przychody firmy były o 2 mln euro wyższe niż rok wcześniej w tym okresie (24,2 mln euro), dzięki czemu okres kwiecień-czerwiec 2017 roku można uznać za najlepszy finansowo drugi kwartał roku dla fińskiego przewoźnika.
Z powyższych danych jasno wynika, że Finnlines Group odnotowuje stały wzrost dochodów. Dyrektor przedsiębiorstwa dodał, że z miesiąca na miesiąc objętości przewozowe eksportu i importu towarów rosną, co może znacznie przyczynić się do długotrwałej poprawy sytuacji przedsiębiorstwa, którego zadłużenie sukcesywnie się zmniejsza.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie