Spółka RB Rail, odpowiadająca za realizację projektu Rail Baltica, podpisała w środę umowę z unijną Agencją Wykonawczą ds. Innowacyjności i Sieci (INEA). Chodzi o dofinansowanie budowy pierwszego etapu tej linii. RB Rail otrzymała na ten cel aż 442 mln euro.
Rail Baltica ma na celu połączenie krajów nadbałtyckich z unijnymi nowoczesną linią kolejową. Trasa zacznie się w Helsinkach i poprzez Tallin, Rygę, Kowno dotrze do Berlina. Nie jest to łatwa inwestycja, gdyż trasa ma biec przez ponad 500 rzek, potoków i dróg. Negocjacje trwały długo także z powodu prowadzonych konsultacji społecznych, które wymogły pewnie zmiany we wstępnym projekcie.
W projekcie Rail Baltica udział bierze także Polska. W ramach pierwszego naboru dla projektów CEF (instrument finansowy „Łącząc Europę”), który został ogłoszony we wrześniu 2014 r., Polska zgłosiła między innymi zlokalizowany w ciągu „Rail Baltica” projekt modernizacji odcinka Sadowne – Białystok wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne. Szacowana wartość tego projektu wynosi 2,7 mld zł. Natomiast projekt modernizacji na odcinku Białystok – Suwałki – Trakiszki (granica państwa)” wstępnie planowany jest do zgłoszenia w drugim lub trzecim konkursie CEF.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek