pc
Polska Żegluga Morska odbudowuje sieć spółek akwizycyjnych na świecie. Jak poinformował Radio Szczecin Paweł Brzezicki, zarządca komisaryczny PŻM, otwarte zostały już przedstawicielstwa na Cyprze i w Luksemburgu. Planowane jest także otwarcie spółek w Londynie i w Rotterdamie.
Zadaniem spółek akwizycyjnych jest zdobywanie ładunków dla PŻM.
– Te wszystkie spółki umożliwiają nam bezpośredni dostęp do osób fizycznych, które dysponują ładunkami, oraz umożliwiają negocjowanie rabatów w portach – powiedział dla Radia Szczecin Paweł Brzezicki, zarządca komisaryczny PŻM.
Spółki mają pozyskiwać ładunki dla 50 masowców.
W styczniu Brzezicki w rozmowie z portalem GospodarkaMorska.pl informował, że „w przeciągu ostatnich lat zamknięto całą sieć akwizycyjną, czyli zlikwidowano spółki zagraniczne. Wiele z nich to były spółki historyczne, jak na przykład Polsteam Londyn, który ciągnął za sobą tradycję jeszcze przedwojennego Galu Londyn. W ten sposób uniemożliwiono sprzedaż naszych usług i ograniczono dostęp do klientów i kooperantów takich jak porty i agencje. Oprócz Londynu, zamknięto spółki: Polsteam France, Polsteam Maroco, Polsteam Benelux, Polsteam Rio de Janeiro, Polsteam Luxemburg, Polsteam Madryt, Polbaltica Stockholm, Polsteam Shanghai itd... to wszystko są centra akwizycji ładunków i to zniszczono. I trudno tu mówić o cięciu kosztów ponieważ wydatki tych biur były śladowe w stosunku do ogólnych kosztów firmy, a straty związane z ich likwidacją ogromne”.
W tym roku PŻM chce odebrać 4 statki z chińskich stoczni. Będą przeznaczone do przewozu stali, rudy, zboża i węgla – informuje Radio Szczecin.
Polska Żegluga Morska to największy polski armator oraz jeden z większych w Europie. Przedsiębiorstwo ma obecnie 54 statki, w tym masowce, siarkowiec oraz promy. Podstawowym sektorem działalności PŻM jest przewóz ładunków masowych.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key