pc
Rozmowa z Andrzejem Smoleńskim Dyrektorem ds. Sprzedaży Międzynarodowej Alfa Laval Polska Sp. z o.o.
GM: Dar Młodzieży wypłynie w rejs dookoła świata z nowym systemem oczyszczania wód balastowych. Z czego wynika konieczność jego instalacji?
AS: Zgodnie z konwencją Międzynarodowej Organizacji Morskiej, od 2019 roku, większość statków będzie musiało zostać wyposażonych w systemy oczyszczania wód balastowych podczas odnawiania świadectw ochrony środowiska. W Stanach Zjednoczonych obowiązek posiadania takich systemów wprowadzono już kilka lat temu. „Dar” ma na trasie rejsu dookoła świata porty amerykańskie i stąd decyzja o instalacji systemu.
GM: Dlaczego na dostawcę systemu została wybrana firma Alfa Laval?
AS: Myślę, że z wielu powodów. Niewątpliwie najważniejsza jest biologiczna skuteczność oczyszczania wód balastowych. System Alfa Laval spełnia wyjątkowo rygorystyczne wymogi IMO i amerykańskiego Coast Guardu, co jest udokumentowane stosownymi Certyfikatami. System posiada również Świadectwo Uznania Polskiego Rejestru Statków, który jest klasyfikatorem Daru Młodzieży. PureBallast 3.1, bo taka jest nazwa handlowa systemu, został zaoferowany w formie modułu. Jego kompaktowa zabudowa pozwala na znacznie oszczędności finansowe wynikające ze skrócenia czasu projektowania jak i instalacji. PureBallast 3.1 nie jest systemem chemicznym, nie wymaga użycia dodatkowych środków chemicznych, a to sprawia, że jest tani w eksploatacji. Stocznia jak i armator mają do dyspozycji na miejscu nasz polski serwis, co znacznie ułatwia proces instalacji i szkolenia załogi w obsłudze.
GM: Jak działa PureBallast 3.1?
AS: System wykorzystuje w działaniu światło ultrafioletowe. Zanim jednak woda trafi do reaktora wypełnionymi lampami UV, następuje jej wstępne oczyszczenie przez bardzo drobny filtr samoczyszczący. PureBallast 3.1 automatycznie dopasowuje intensywność świecenia lamp UV do zabrudzenia wody, co znacznie ogranicza zużycie energii.
GM: Na czym polega wyjątkowa skuteczność działania systemu Alfa Laval?
AS: PureBallast 3.1 pozwala na balastowanie z pełną wydajnością w wodzie o transmitancji światła UV wynoszącej 42%, a zatem bardzo niskiej. System nie ma żadnych ograniczeń z uwagi na zasolenie, czy temperaturę wody. To umożliwia prowadzenie operacji balastowych na otwartym morzu, w ujściach rzek jak i na wodach słodkich, jak na przykład Wielkie Jeziora Kanadyjskie.
Więcej informacji na temat nowego systemu oczyszczania wód balastowych można znaleźć tutaj.
O Alfa Laval
Alfa Laval jest wiodącym światowym dostawcą specjalistycznych urządzeń i rozwiązań technicznych opartych na kluczowych technologiach wymiany ciepła, separacji i transportu płynów.
Urządzenia, systemy i usługi firmy są dedykowane klientom dla optymalizacji wydajności ich procesów. Rozwiązania pomagają ogrzewać, chłodzić, oddzielać i transportować produkty w branżach produkujących żywność i napoje, chemikalia, farmaceutyki, skrobię, cukier i etanol.
Urządzenia Alfa Laval są również wykorzystywane w elektrowniach, na pokładach statków, w poszukiwaniach ropy i gazu, w przemyśle budowy maszyn, w przemyśle wydobywczym i do oczyszczania ścieków, a także w zastosowaniach związanych z klimatyzacją i chłodnictwem.
Alfa Laval ściśle współpracuje z klientami w prawie 100 krajach świata, pomagając im utrzymać pozycję na arenie międzynarodowej. Alfa Laval jest notowana na giełdzie NASDAQ OMX. W 2017 r. odnotowała roczną sprzedaż o wartości około 35,3 mld SEK (około 3,6 mld EUR). Firma zatrudnia około 16 400 pracowników.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody