pc
Pojazdami poruszającymi się bez kierowców najbardziej w Europie mogą być zainteresowani polscy przewoźnicy. Ale najpierw muszą poznać koszty - informuje czwartkowy "Puls Biznesu".
Polska Branża transportu drogowego to jedna z największych sił przewozowych w Europie. Ma też floty bardzo nowoczesnych samochodów i jest zainteresowana innowacyjnymi rozwiązaniami. Może więc być doskonałym inkubatorem tzw. autonomicznych pojazdów - czytamy.
Jak pisze "PB", niemal wszyscy producenci aut ciężarowych już oferują albo pracują nad autonomicznymi "tirami". Przybywa też producentów, którzy samojeżdżące pojazdy, sterowane przez inteligentne oprogramowanie, postrzegają jako wielką nadzieję branży transportu drogowego.
Dzięki autonomicznym ciężarówkom można minimalizować problem braku kierowców, z którym zmagają się firmy transportowe w Europie.
"PB" powołuje się na firmę konsultingową PwC, która w 2016 r. przedstawiła prognozę dotyczącą tej gałęzi transportu. Według niej, autonomiczna technologia obniży koszty zużycia paliwa i transportu o 5-30 proc.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody