Paweł Kuś
To była jedna z największych inwestycji ukończonych w zeszłym roku w Porcie Gdynia. Przebudowa Nabrzeża Szwedzkiego umożliwiła obsługę w tym miejscu największych statków klasy panamax i capesize, o zanurzeniu do 13 metrów. Kolejną wizytę takiej jednostki mieliśmy w środę, gdy do Morskiego Terminalu Masowego Gdynia zawinął statek Aquabreeze.
Masowiec capesize Aquabreeze przywiózł ze sobą 66,3 tys. ton australijskiego węgla. Jednostka pływające pod grecką banderą może pochwalić się dlugością 289 metrów, szerokością 45 metrów i nośnością 171 tys. ton. Został wybudowany w 2003 roku.
Takie i większe jednostki będą teraz stale zawijać do Nabrzeża Szwedzkiego. To zasługa zakończenia zeszłorocznej inwestycji, która obejmowała: przebudowę konstrukcji hydrotechnicznej Nabrzeża Szwedzkiego na długości 392,4m, roboty czerpalne wzdłuż przebudowywanego odcinka nabrzeża do głębokości -13,5 m (bez umocnienia dna), wybudowanie ścianki szczelnej do głębokości -15,5 m.
Infrastruktura wybudowana w ramach niniejszego projektu będzie głównie użytkowana dla przeładunków towarów masowych sypkich, w tym m.in. węgla, koksu, rudy, kruszywa, śruty czy zboża.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych