pc
Kolejny zagraniczny kontrakt stoczni Remontowa Shipbuilding. Tym razem zbuduje dwa promy pasażersko-samochodowe dla londyńskiego przedsiębiorstwa transportu publicznego Transport for London. Obie jednostki będą wyposażone w nowoczesny napęd hybrydowy.
Promy zaprojektowało norweskie biuro projektowo-konsultingowe LMG Marin. Zamówiono już do nich nowoczesny napęd hybrydowy, który ma dostarczyć firma Norwegian Electric Systems (NES). Kontrakt opiewa na około 3,5 mln USD. W skład zintegrowanego systemu sieci prądu stałego mają wchodzić: cztery pakiety baterii akumulatorów; generatory; rozdzielnice elektryczne prądu stałego; wysoce efektywne chłodzone wodą silniki z magnesami stałymi dla napędu głównego; systemy EMS i IAS; niskostratne, superlekkie konwertery (przekształtniki) Quadro Drive® DC/AC i AC/DC; bezpośrednio napędzane śruby; rozruch i próby morskie systemu napędowego; nadzór nad projektem; obliczenia i projektowanie systemu.
Oba promy będą pływały na przeprawie przez Tamizę, łączącej dzielnice North Woolwich i Woolwich.
Transport publiczny na Tamizie działa od 1889 roku i bezpłatnie przewozi rocznie 2,6 mln pasażerów oraz 20 000 pojazdów.
Obecnie przeprawa obsługiwana jest przez zbudowane w Dundee w 1963 roku promy John Burns, Ernest Bevin oraz James Newman. Przeprawa przez Tamizę to alternatywa dla tunelu Blackwall Tunnel.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju