PMK
Ten niewielki prom pasażersko-samochodowy w Gdańsku, który przez lata zapewniał przeprawę przez Martwą Wisłę pieszym, rowerzystom, samochodom trafi teraz na złom. Wycofanej ze służby jednostce nie udało się znaleźć nowego właściciela.
A wszystko przez niedawno oddany do użytku Tunel pod Martwą Wisłą, który połączył Trasę Słowackiego z Trasą Sucharskiego, wskutek czego przeprawa promowa została zlikwidowana. 31 maja rozwiązaniu ulega umowa na dofinansowanie do rejsów Promu Wisłoujście przez miasto. Bez pieniędzy z budżetu Gdańska utrzymywanie promu jest nieopłacalne.
Prom został zbudowany w 1977 roku i połączył Nowy Port i Wisłoujście. Przewoził dziennie nawet 2 tysiące pasażerów, stanowiąc dogodne połączenie północnych dzielnic Gdańska z Wisłoujściem, Westerplatte, Portem Północnym. Dziś, po otwarciu tunelu, zabiera na pokład zaledwie kilku rowerzystów i pojedyncze samochody.
Prom Wisłoujście waży 290 ton i jest zbudowany symetrycznie, jest wyposażony w śruby napędowe oraz stery zarówno na rufie, jak i na dziobie, jednostka jest w stanie poruszać się w obydwu kierunkach z tą samą prędkością.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie