pc
Stena Line ma coraz poważniejsze problemy w Szkocji. Operacje realizowane tam przez popularnego operatora promowego są często zakłócane z powodu zakłóceń na drodze A77. Eksperci nie mają wątpliwości, że wpływa to nie tylko niekorzystnie na działalność operatora. W dłuższej perspektywie może wywierać negatywny skutek na gospodarkę Szkocji.
Operacje wykonywane przez Stena Line z Loch Ryan Port w Cairnryan narażone są w ostatnim czasie na ciągłe zakłócenia. W ostatnim czasie dochodziło do nich wielokrotnie. 6 listopada, w związku z zaplanowanymi pracami drogowymi, trasa A77 była zamknięta przez 12 godzin, a kierowcy korzystający z przepraw oferowanych przez Stena Line musieli korzystać z objazdów, wydłużając czas przejazdu o 75 minut. Wcześniej, 21 października, w związku z zalaniem, droga była zamknięta przez 24 godziny.
Stena Line zwraca uwagę, że zamknięcia jednej z głównych dróg, która prowadzi do jednego z najważniejszych portów w Wielkiej Brytanii, stały się nagminne.
„Choć rozumiemy konieczność realizacji prac naprawczych na tym odcinku drogi w związku z wcześniejszymi osunięciami ziemi, skumulowany efekt zakłóceń ma charakter coraz bardziej osłabiający dla naszych codziennych operacji wykonywanych w Loch Ryan” - powiedział Paul Grant ze Stena Line. „Pięć poważnych zakłóceń, które miały dotąd miejsce w 2017 r., stanowi poważny problem do niepokoju dla nas, a także dla różnych przedsięwzięć biznesowych oraz związanych z turystyką inicjatyw, które wspieramy”.
Przedstawiciele Stena Line sygnalizowali już szkockim władzom, że zakłócenia stają się coraz poważniejszym problemem, uderzającym w działalność firmy. Przedsiębiorstwo uważa, że kłopoty są skutkiem braku należytych inwestycji w infrastrukturę drogową w tym regionie Szkocji. Według Stena Line, nadszedł czas na opracowanie długoterminowej strategii, która pozwoli na uniknięcie tego typu problemów w przyszłości.
Stena Line obsługuje z Cairnryan połączenia do Belfastu.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody