pc
Zbliżający się do końca rok 2018 będzie jednym z najbardziej udanych w ponad dwudziestoletniej historii gdyńskiego Portowego Zakładu Technicznego. Pracownicy PZT, tworząc swoją fachowością dobrą gdyńska markę, sprawili, iż dzisiaj ta spółka to znany i sprawdzony lider dobrej portowej roboty.
W ciągu dwunastu miesięcy 2018 roku pracownicy PZT dokonali montażu ponad 140 Straddle Carriers SCs. Taka sama ilość Straddle Carriers SCs jest planowana do montażu również w przyszłym roku. Natomiast w styczniu 2019 roku PZT zakończy montaż trzeciej z dużych suwnic nabrzeżnych STS w nowym terminalu T2 DCT w Gdańsku, najmłodszym polskim terminalu. Tym samym nabrzeże T2 będzie wyposażone aż w 8 nowoczesnych suwnic STS (wszystkie z wysięgiem 25 rzędów kontenerów). Obecnie są to największe suwnice kontenerowe w Polsce i jedne z największych na Morzu Bałtyckim. Pracownicy PZT będą montować także w gdańskim DCT pięć suwnic na kołach gumowych (RTG) – finał prac przewidziany jest na marzec 2019 roku.
– Na naszym placu w Porcie Gdynia będziemy na początku 2019 montować około 20 suwnic firmy Konecranes Finlandia, które trafią do zagranicznych terminali kontenerowych – dodaje Krzysztof Bąk, prezes Portowego Zakładu Technicznego. – W tym tygodniu rozpoczniemy załadunek na nabrzeżu Francuskim ponad 20 suwnic przeznaczonych do terminalu w Nowym Jorku i Norfolk w Virginii.
Trzeba jeszcze nadmienić, iż w Porcie Gdynia przy nabrzeżu Bułgarskim kontynuowana jest realizacja – rozpoczętego wiosną 2017 roku – montażu 86 automatycznych suwnic na szynach ASC (Automated Stacking Crane), dostarczanych do dwóch amerykańskich terminali kontenerowych w Wirginii i w Norfolk. Prace będą wykonywane przez specjalistów z PZT w terminie trzech lat. Suwnice RMG do Wirginii oraz ładowane w tym tygodniu suwnice do Nowego Jorku i Norfolk są przewożone przez Grupę Spliethoff, a konkretnie BigLift Shipping B.V. (suwnice RMG do Wirginii, statek Happy Buccaneer) i Spliethoff’s Bevrachtingskantoor B.V. (suwnice do Nowego Jorku i Norfolk, statek Stadiongracht).
Załadunek na MV Stadiongracht będzie rekordowy – statek zabierze w sumie 23 suwnice.
Dodajmy jeszcze, iż PZT jest właścicielem specjalistycznych zestawów transportowych SPMT (Self Proppeled Modular Transporter), wyprodukowanych przez europejskiego lidera takich maszyn – niemiecką firmę Scheuerle. Obecnie zapotrzebowanie na usługi transportowego urządzeń wielkogabarytowych jest bardzo duże, dlatego też zestaw transportowy SPMT jest w ciągłym ruchu, wykonując usługi m.in. nie tylko dla firm z Trójmiasta.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych