• <
bulk_cargo_port_szczecin

Poznajmy największe porty i terminale kontenerowe z każdego kontynentu: Ameryka Łacińska

PMK

31.01.2017 13:59 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Poznajmy największe porty i terminale kontenerowe z każdego kontynentu: Ameryka Łacińska

Partnerzy portalu

Poznajmy największe porty i terminale kontenerowe z każdego kontynentu: Ameryka Łacińska - GospodarkaMorska.pl

Wraz z rozwojem popularności przewozu drobnicy w kontenerach na świecie pojawiło się mnóstwo terminali przeznaczonych tylko do obsługi tych ładunków. Dziś przyjrzymy się bliżej obiektom położonym w Ameryce Łacińskiej.

Port of Santos (Brazylia)

To największy port kontenerowy w Brazylii i całej Ameryce Łacińskiej. Na jego terenie znajduje się aż sześć terminali kontenerowych o łącznych przeładunkach w granicy 3,6 mln TEU. W ostatnim roku na ich czoło wskoczył najmłodszy z nich – Brasil Terminal Portuaria, należący do spółki joint-venture, założonej przez Terminal Investment Limited (TIL) i APM Terminals.

Port do końca tej dekady port ma rozpocząć potężną rozbudowę. Pierwszą z nich jest pogłębienie dna do 17 metrów i dodanie dwóch nowych terminali, po obu bokach kanału. Drugą z nich jest rozbudowa terminalu kontenerowego Embraport, który ma być poszerzony o 5 nabrzeży. Pozwoli to powiększyć jego przepustowość do 1,2 mln TEU rocznie.

Colon Container Terminal (Panama)


Terminal należący do Evergreen Group rozpoczął swoją działalność 1997 roku. Co ciekawe powstał w miejscu byłej bazy morskiej Stanów Zjednoczonych. Jego położenie w pobliżu Kanału Panamskiego daje mu świetną lokalizację. Jest hubem odbierającym towary z Dalekiego Wschodu dla okolicznych rynków z obu Ameryk i Karaibów.

Terminal ma powierzchnię 74 hektarów i kanał o głębokości 14 metrów.  Rocznie jego przeładunki wynoszą w okolicach 3,5 mln TEU. To zasługa posiadania czterech nabrzeży i 13 suwnic. Obiekt dodatkowo ma dostęp drogowy do Wolnej Strefy Cłowej Colon oraz do szlaków kolejowych

Port Balboa (Panama)

Położony po pacyficznej stronie Panamy port wzbogacił się o terminal kontenerowy w 2000 roku.  Jego obszar zajmuje 182 hektarów, na których znajduje się 5 nabrzeży kontenerowych. Kontenerowce są obsługiwane przez 25 suwnic typu panamax, post-panamax i super post-panamax.    
Roczne przeładunki obiektu wynoszą około 3,3 mln ton. 92 proc. z tych towarów pochodzi z zagranicy, a reszta z rynku lokalnego. Dzięki dobrze rozwiniętej linii kolejowej obiekt ma połączenie z dużym drugim portem w kraju w Colon.

Port oferuje także ponad 2 tys. połączeń reeferowych – czyli specjalnych kontenerowców z chłodniami. Balboa jest także hubem dla mniejszych portów z Karaibów i Ameryki Południowej.

Port Cartagena (Kolumbia)

Port w Cartagenie to największy obiekt przeładowujący kontenery w Kolumbii. Jego roczne obroty wynoszą ok. 2,6 mln TEU. Na terenie portu działają trzy terminale kontenerowe.

Największy z nich jet prowadzony przez Company Container Terminal Cartagena SA (CONTECAR). Ten obiekt może obsługiwać jednostki o pojemności do 12 tys. TEU. Zaopatrzony jest w sześć suwnic typu super post-panamax.

Drugim terminalem jest Manga Maritime Terminal, działający od 1993 roku. Na jego terenie znajduje się 9 nabrzeży o łącznej długości 1,7 tys. metrów. Zainstalowane są tam cztery suwnice , w tym dwa 70-tonowe typu super post-panamax. Najmniejszym z nich na razie jest na razie SPRC, o powierzchni 44 hektarów.

Port Manzanillo (Meksyk)


Największy meksykański port posiada 3 terminale kontenerowe, zdolne przeładować rocznie 2,5 mln TEU. Największym z nich jest 25,9-hektarowy TECI z czterema nabrzeżami o łącznej długości 1076 metrów. To tam przypływają najwięksi armatorzy typu:  APL, Hamburg Sud, Hapag-Lloyd, MOL, MSC, NYK Line, K Line America i CCNI.

TECI jet zaopatrzony w dwie suwnice typu super post-panamax, cztery typu post-panamax i trzy typu panamax. W obiekcie jest miejsce do zmagazynowania 19 tys. TEU. Drugim największym terminalem jest ten należący International Container Terminal Services Inc (ICTSI). W zeszłym roku zakończona została dopiero pierwsza faza jego budowy, warta 260 mln dolarów. Ma on obecnie zdolność przeładunków 750 tys. TEU.  Jego drugi etap ma być wykonany do 2020 roku, a przepustowość ma wzrosnąć do 1,4 mln TEU.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.