• <
bulk_cargo_port_szczecin

Powstający dla Brittany Ferries prom Honfleur został właśnie zwodowany (wideo)

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Powstający dla Brittany Ferries prom Honfleur został właśnie zwodowany (wideo)

Partnerzy portalu

Powstający dla Brittany Ferries prom Honfleur został właśnie zwodowany (wideo) - GospodarkaMorska.pl

W niemieckiej stoczni FSG w Flensburgu odbyła się uroczystość wodowania nowego promu dla Brittany Ferries. Statek zostanie dostarczony francuskiemu przewoźnikowi w przyszłym roku – pierwszych pasażerów ma przyjąć na pokład latem 2019 r.

Uroczystość z udziałem kilkuset gości odbyła się w ostatni piątek. Wszyscy mogli podziwiać jak kadłub promu Honfleur opuszcza pochylnię. To kolejny kamień milowy w historii budowy tego statku. Znacząca część procesu budowy została już ukończona. Zwodowany konstrukcja posiada już m.in. maszynownię. W kolejnej fazie, która realizowana będzie w nadchodzących miesiącach, dołączone zostaną do niej kolejne olbrzymie elementy, które dostarczone zostaną do stoczni FSG z Polski. W Gdańsku wykonała je stocznia Marine Projects Ltd. wraz z podwykonawcą Holm Construction. Po zakończeniu montażu rozpoczną się prace przy wykończeniu wnętrz. Potem ruszą morskie próby.

„Honfleur będzie największym i najbardziej ekologicznym promem, który kiedykolwiek pływał pod marką Brittany Ferries. Będzie też najbardziej inteligentnym promem, wyposażonym w nowe technologie, innowacje i wygody” - powiedział Christophe Mathieu, szef Brittany Ferries. „To także deklaracja potwierdzająca nasze zaangażowanie w odnowienie floty i długofalowy, zrównoważony rozwój”.

Mathieu dodał, że Honfleur będzie jednym z trzech promów, które zostaną dostarczone armatorowi już w nowych realiach – po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. W sumie inwestycje w nową flotę w najbliższych latach mają wynieść 450 milionów euro.

Prom Honfleur będzie miał 185 metrów długości i będzie mógł przyjąć na pokład 1680 pasażerów. Znajdzie się na nim 257 kabin. Będzie on też dysponował linią ładunkową o długości 2600 metrów. Będzie wyposażony w napęd typu dual-fuel – stanie się pierwszą jednostką obsługującą regularne rejsy w obrębie kanału La Manche, która napędzana jest paliwem LNG. Na statku nie zabraknie kin, restauracji, stref zakupów oraz miejsc, w których będzie można wypocząć.

Latem przyszłego roku statek zacznie obsługiwać połączenie Portsmouth-Caen/Ouistreham.


Źródło:
promyskat.pl

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.