PMK
The Hamburg Vessel Coordination Center (HVCC) znajdujące się w porcie Hamburg i Zarząd Portu Rotterdam zawiązały cyfrową współpracę, by ulepszyć swoją działalność.
Od teraz oba porty będą wymieniać odpowiednie dane za pośrednictwem cyfrowego interfejsu, dzięki czemu firmy transportowe będą mogły efektywniej sterować swoimi statkami, a terminale mogą optymalizować planowanie zasobów.
Wspólny projekt wystartował na początku 2018 r., a od niedawna HVCC i Zarząd Portu Rotterdam wymieniają dane bezpośrednio za pośrednictwem systemów informatycznych. Informacje dotyczą planowanych i faktycznych czasów zawinięcia i opuszczenia portu dla statków przybywających z lub zmierzających do Hamburga lub Rotterdamu.
Według HHLA ta bezpośrednia linia komunikacji ułatwia planowanie zarówno dla portów, jak i dla firm żeglugowych, które korzystają z tych portów, zapewniając w ten sposób możliwość szybkiego reagowania w przypadku zmian harmonogramu.
- Bezpośrednia wymiana danych między Hamburgiem i Rotterdamem jest logicznym pierwszym krokiem w kierunku budowy sieci portów w całej Europie, w celu zwiększenia zdolności reagowania na opóźnienia - a tym samym zapewnienia zarówno firmom spedycyjnym, jak i terminalom lepszego i niezawodnego wsparcia. Chcielibyśmy zaprosić inne europejskie porty do połączenia się z nami i skorzystać z tych zalet "- kontynuował Gerald Hirt, dyrektor zarządzający HVCC.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key