Zakończyła się przebudowa infrastruktury portowej w północnej części Półwyspu Ewa. Rozbudowano nabrzeże Zbożowe oraz wybudowano nowe nabrzeże postojowe.
Wydłużono nabrzeże Zbożowe o 35,0 m w kierunku północnym. W efekcie czego jest ono przystosowane do obsługi statków o długości do 230 m lub równoczesnej obsługi 2 mniejszych statków o długości do 100 m każdy. W ramach projektu zbudowano również nabrzeże postojowe (nabrzeże Niemieckie) o długości 163 m i głębokości technicznej 10,5 m, zlokalizowane w północnej części Półwyspu Ewa. Dzięki tej inwestycji zwiększeniu ulegnie bezpieczeństwo ruchu statków w znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie obrotnicy i zostały stworzone warunki do postoju jednostek oczekujących na obsługę oraz wymagających pobytu w porcie po zakończeniu przeładunku (np. drobne remonty).
Konstrukcja przebudowanego nabrzeża pozwoliła uzyskać gotowość techniczną do pogłębienia na głębokość 12,5 m, planowanego w III etapie modernizacji, toru wodnego Świnoujście – Szczecin. Inwestycja została zrealizowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Priorytet VII - Transport przyjazny środowisku, Działanie 7.2. Całkowity koszt projektu wyniósł ponad 37 mln zł.
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key
Śmiertelny wypadek na terenie portu w Gdyni