Paweł Kuś
Litewski port osiągnął od stycznia do maja tego roku 16,69 mln ton przeładunków. To o 7,2 proc. więcej niż w tym samym okresie w zeszłym roku. W samym maju port zanotował wzrost o 0,5 proc.
Dobry wynik Kłajpedy jest efektem aż 19,5 proc. wzrostu w przeładunkach drobnicy (1,024 mln ton ogółem) oraz 16,3 proc. wzrostu w przeładunkach towarów płynnych (do 1,141 mln ton). Spadek zanotowano za to w obrotach towarami masowymi, o 20 proc. do 1,238 mln ton/
Ogółem w porcie pojawiło się od początku roku 2844 statków (7 proc. więcej), ale liczba pasażerów spadła do 80,4 tys. osób (-9,1 proc.). Władze obiektu przewidują, że w tym roku port zanotuje ogółem ponad 40 mln ton przeładunków. Przypomnijmy, że w zeszłym roku Kłajpeda osiągnęła wynik 38,5 mln ton.
Jedyne co może im przeszkodzić to niestabilne przeładunki nawozów i produktów ropowych.
- To dwa segmenty o najwyższym poziomie ryzyka, głównie ze względu, że przeładowujemy mnóstwo nawozów z Białorusi. Dobra wiadomość jest taka, że mamy wciąż pozycję lidera w przeładunkach towarów z tego kraju - powiedział Arturas Drungilas z portu Kłajpeda.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych