W marcu b.r. terminale Portu Gdynia zrealizowały 506 tys. ton przeładunków produktów zbożowo-paszowych. Zdecydowaną większość tych obrotów, aż 370 tys. ton, stanowiła obsługa polskiego eksportu zboża.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. cieszy się z osiągniętych wyników gdyż potwierdzają one trafność będących na ukończeniu inwestycji w nowe magazyny o łącznej pojemności składowej ok. 100 tys. ton.
Rosnące przeładunki w Gdyni można także wiązać z przeprowadzoną przebudową Nabrzeża Szwedzkiego, co umożliwia obsługę największych statków klasy PANAMAX o zanurzeniu do 13m.
W okresie wzmożonych obrotów przeładunkowych, zboża i pasze na zapleczu lądowym obsługuje głównie transport drogowy – tu nie ulega wątpliwości, że w ubiegłym miesiącu trudny egzamin zdał także około portowy układ drogowy ulic J. Wiśniewskiego i Polskiej, zmodernizowanych z funduszy ZMPG S.A. ,wspartych środkami UE. W pełni wykorzystana była też rozbudowana niedawno sieć parkingów portowych.
Na rekordowy, marcowy wynik złożyły się przeładunki Morskiego Terminalu Masowego Gdynia, w ilości 262 tys. ton, Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia 137 tys. ton oraz Bałtyckiego Terminalu Zbożowego Gdynia 107 tys. ton. Osiągnięte wyniki umacniają Gdynię na pozycji lidera obsługi zbóż i pasz wśród polskich portów – w żadnym z nich nie zanotowano dotąd miesięcznych przeładunków powyżej pół miliona ton.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek