Niedługo w granice gdyńskiego portu zostanie włączona część obszaru należącego obecnie do Stoczni Marynarki Wojennej (MSW) w Gdyni. Chodzi o 25 m bieżących pirsu (ok. 440 m kw.), zakup którgo ma umożliwić zainstalownie nowej obrotnicy o średnicy 480 m. Pod koniec września lub października zostanie podpisana umowa przedwstępna w tej sprawie.
Nowa obrotnica zastąpi obrotnicę nr 2, która mierzy 380 m średnicy. - Chodzi o stworzenie możliwości do nawigacji jednostkom do 400 m długości. Jest to warunek do tego, żebyśmy mogli przyjmować transatlantyckie statki o pojemności 12 000 - 14 000 TEU - skomentował Walery Tankiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem Zarządu Morskiego Portu Gdyni.
Przypomnijmy, że do tej pory największym kontenerowcem, jaki zawitał do gdyńskiego portu był MSC Asya. Statek mierzy ponad 336 m długości i 45 m szerokości. Jego pojemność wynosi 9580 TEU.
Koniec inwestycji wymiany obrotnicy jest planowane na 2017 r. Port Gdynia cały czas poszukuje nowych terenów pod rozwój swojej działalności. Niedawno odkupiono od SMW nabrzeże Gościnne.
Dodajmy, że Stocznia Marynarki Wojennej jest obecnie spółką w stanie upadłości likwidacyjnej, zachowując prawo do prowadzenia działalności gospodarczej. W wyniku przeprowadzonych działań restrukturyzacyjnych w obszarze majątku, organizacji i zatrudnienia, a także realizowanym kontraktom, głównie na rzecz Ministerstwa Obrony Narodowej, znaczącej poprawie uległa sytuacja finansowo-ekonomiczna firmy. Stocznia zachowuje płynność finansową, terminowo reguluje zobowiązania bieżące a od 3 lat wykazuje dodatni wynik na działalności.
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Rozpoczęła się decydująca faza realizacji Morskiego Terminala Przeładunkowego