Polska spółka OT Logistics zakupiła ok. 17-18 proc. udziałów w porcie Rijeka – donoszą chorwackie media. Taką wiadomość na ich łamach przekazał minister chorwackiego rządu Hajdas Doncic, ciesząc się zarazem z dalszego rozwoju korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk.
- Jestem bardzo zadowolony, ponieważ oznacza to, że będziemy wspólnie z Polską korzystać z możliwości, które przynosi korytarz transportowy Bałtyk – Adriatyk – mówił Doncic na łamach portalu www.novilist.hr. - Nie tylko dlatego, że OT Logistics weszło na port w Rijece, ale także dzięki strategicznemu partnerstwu HZ Cargo i PKP Cargo. To z pewnością zachęci Polaków do dalszego inwestowania w naszym kraju – dodał.
W Rijece trwa proces modernizacji, ale port potrzebuje zastrzyku gotówki. Na renowację samych terminali trzeba przeznaczyć ok. 46 mln euro. Stąd też decyzja władz portu o sprzedaży części udziałów polskiej spółce. Nie wiadomo, na jaką kwotę opiewa zakup OT Logistics, gdyż spółka odmawia w tym momencie komentarza w tej sprawie. Szacuje się, że łącznie z pieniędzmi od OT Logistics zgromadzono już tam 70 proc. potrzebnych funduszy.
Rijeka to największy chorwacki port, zatrudniający około 1000 osób. Obecnie przeładowuje się tam średnio 9,4 mln ton rocznie. Będzie to kolejny, po Gdyni i Świnoujściu port morski, w którym OT Logistics ma udziały.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek