PMK
Rozpoczęły się pracę nad budową dwóch największych w Europie gazowców do przewozu butanu. Jednostki powstaną w holenderskiej stoczni VEKA na zamówienie INEOS Trading & Shipping i Imperial Logistics.
Statki będą transportować butan z największej bazy tego surowca, która powstaje w porcie w belgijskiej Antwerpii, do bazy paliwowej INEOS-u znajdującej się w niemieckiej Kolonii.
Obie strony ściśle współpracowały nad zaprojektowaniem obu zaawansowanych technologicznie jednostek. Gazowce będą miały 110 metrów długości i 17,5 metrów szerokości. Na pokładzie pomieszczą 3,024 tony butanu w sześciu zbiornikach. Każdy statek zasilać będą trzy silniki.
Nowe gazowce będą również miały zwiększoną ochronę przed kolizją, a ich pomocnicze jednostki napędowe będą odznaczały się pełną izolacją dźwiękową, aby zachować zgodność z przepisami dotyczącymi hałasu w punktach rozładunku.
- To wspaniały dzień dla INEOS i Imperial Logistics, ponieważ zaczynamy wprowadzać infrastrukturę niezbędną do modernizacji linii zaopatrzenia INEOS. Cieszymy się i jesteśmy dumni z tego, że możemy być partnerem INEOS w tym przełomowym projekcie oraz wykorzystać nasze doświadczenie i wiedzę w tym innowacyjnym rozwiązaniu – powiedział Anke Bestmann, dyrektor jednostki biznesowej odpowiedzialnej za gazową żeglugę Imperial Logistics International.
Właściciel firmy VEKA, Peter Versluis, podsumowuje: - To zaszczyt pracować z INEOS i Imperial Logistics w tym ekscytującym przedsięwzięciu, które wyznacza nowe standardy budowy gazowców w Europie. Z niecierpliwością czekamy na uruchomienie pierwszego megagazowca pod koniec 2019 roku.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych