pc
W 2017 terminal kontenerowy DCT Gdańsk odnotował wzrost na poziomie 24% przeładowując prawie 1,6 miliona TEU (kontenerów 20-stopowych).
W 2017 terminal T2, który podwoił możliwości przeładunkowe DCT, stał się w pełni operacyjny. – To umożliwiło rozwój naszych relacji z aliansem 2M, a także pojawienie się w maju nowego aliansu OCEAN. Współpraca z dwoma największymi sojuszami linii kontenerowych na świecie, które zapewniają bezpośrednie połączenia oceaniczne wysyłając swoje największe statki z Dalekiego Wschodu, to dowód uznania dla wizji budowy DCT Gdańsk – mówi Cameron Thorpe, prezes zarządu DCT Gdańsk.
W 2018 DCT Gdańsk kontynuuje plan ciągłego rozwoju. Terminal zainicjował program T2B, który ma potrwać 3 lata. Do najważniejszych etapów projektu T2B należą:
– Nowe inwestycje mają na celu ciągłe zwiększanie jakości obsługi klientów w każdej dziedzinie działalności terminalu. Jednak, to nie wszystko, w ciągu dwóch lat powstanie drugi tor podejściowy do Portu Gdańsk, do którego DCT również będzie miało dostęp. Oznacza to skrócenie czasu wpłynięcia ze stacji pilotów do nabrzeża, a co za tym idzie polepszenie czasu obsługi statków oceanicznych przypływających do DCT. W dłuższej perspektywie, DCT ma możliwość dalszej rozbudowy zarówno nabrzeża jak i poszerzania placów składowych, po to aby rozwijać się zgodnie z rosnącymi potrzebami rynku – mówi Thorpe, prezes zarządu DCT Gdańsk.
Terminal kontenerowy DCT Gdańsk będzie na bieżąco informować o kolejnych etapach programu inwestycyjnego T2B.
Rozwój DCT Gdańsk od 2007 roku zapewnił bezpośredni dostęp do najszybciej rozwijającego się regionu w Europie. Wcześniej, polskie towary musiały przebyć długą drogę samochodem ciężarowym, pociągiem lub statkiem z portu na Morzu Północnym, generując dodatkowy czas i koszt; DCT Gdańsk umożliwia Polsce połączenie z największym szlakiem handlowym transportu morskiego między Europą a Azją oraz zapewnia sprawną wymianę handlową produktów naszego regionu z Chinami, przy jednoczesnej redukcji kosztów, bardziej konkurencyjnych terminach dostaw oraz niższej emisji dwutlenku węgla w przeliczeniu na jeden kontener w stosunku do innych portów.
W 2017 r. terminal DCT Gdańsk przeładował prawie 1,6 mln TEU, regularnie obsługując zawinięcia największych kontenerowych statków na świecie. DCT Gdańsk jest jedynym terminalem na Morzu Bałtyckim zdolnym do obsługi statków o tej wielkości. Działalność terminalu umożliwia generowanie rocznie ponad 6 miliardów złotych wpływów do budżetu państwa z tytułu podatku VAT, akcyzy i ceł.
DCT Gdańsk obsługuje nie tylko Polskę, ale jest również jednym z najbardziej atrakcyjnych modeli biznesowych obsługujących rynki Morza Bałtyckiego. Stanowi on także najbardziej opłacalny sposób dotarcia do wewnątrzlądowych rynków zagranicznych Czech, Słowacji i innych krajów.
Te trzy filary handlu: silny rynek krajowy, rozwijające się rynki w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej i rosnąca skala tranzytu morskiego (tzw. transshipment) w basenie Morza Bałtyckiego napędzają rozwój DCT.
Terminal DCT pod koniec 2016 roku uruchomił terminal T2, podwajając możliwości przeładunkowe do 3 mln TEU rocznie, a teraz podejmuje dalsze działania związane z rozbudową – program T2B.
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?