pc
Zwiększenie liczby pociągów i szybszy dojazd do jednego z najważniejszych w Polsce terminali towarowych Łódź-Olechów ma zapewnić trwająca modernizacja tej trasy. To jedna z kilku inwestycji realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na łódzkim węźle kolejowym za łączną kwotę ponad 30 mln zł.
O dotychczasowym przebiegu robót oraz innych inwestycjach zwiększających możliwości transportu na łódzkim węźle kolejowym poinformował w poniedziałek PAP zespół prasowy PKP PLK.
Wskazano, że transport ładunków do jednego z najważniejszych w kraju terminali towarowych w Łodzi Olechowie usprawni likwidacja ograniczeń prędkości i zwiększenie przepustowości łącznicy Łódź-Widzew – Łódź-Olechów. W ramach trwających od kwietnia robót do eksploatacji przywrócone zostaną dwa nieczynne tory między Olechowem a Widzewem. Zaplanowano także wymianę 13 rozjazdów oraz wzmocnienie konstrukcji sieci trakcyjnej. Dzięki temu z trasy będzie mogła korzystać większa liczba pociągów towarowych, które będą poruszały się z większą prędkością.
Inwestycja warta 10,3 mln zł realizowana ze środków własnych kolejowej spółki ma zakończyć się w listopadzie br. Łódź-Olechów to jeden z największych terminali towarowych w kraju. Docierają tu m.in. składy cargo z Polski, Europy, a także z Chin.
PKP PLK poinformowały również o zakończeniu prac przy wymienianie 5,5 tys. podkładów oraz 6,6 km szyn na odcinku Łódź Kaliska Towarowa – Retkinia. Jak podkreślono, dzięki temu wzrosło bezpieczeństwo i sprawność ruchu oraz poprawił się komfort podróży pociągami dalekobieżnymi m.in. z Warszawy do Wrocławia, z Białegostoku do Jeleniej Góry, z Gdyni do Katowic.
Zaznaczono, że odnowiona z 4,7 mln zł trasa jest ważna również dla ruchu towarowego. Korzystają z niej składy z węglem, kontenerami oraz kruszywem.
Z kolei szybsze podróże koleją z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego i połączenie linii Warszawa – Katowice (tzw. Wiedenki) z trasą do tego miasta ma zapewnić wymiana torów na odcinku między Koluszkami a Mikołajowem (Łódzkie). Wyremontowany zostanie również peron na stacji Słotwiny. Podróżni będą korzystać tam z nowych ławek i wiaty, a bezpieczeństwo zwiększą barierki ochronne oraz nawierzchnia peronu dostosowaną m.in. do potrzeb osób niedowidzących.
Prace, w ramach wartej 18 mln zł inwestycji PKP PLK, trwają od marca i zakończą się w październiku.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key