pc
Bezpieczne wprowadzanie statków do portu to jedno z zadań pilotów morskich. Zanim jednostka zacumuje przy nabrzeżu, trzeba ją obrócić. Zobaczcie, jak to się robi.
Nagranie opublikowali na twitterowym profilu PilociMorscySzczecin. Obrót masowca Handy Perth przeprowadzono na największej 300-metrowej obrotnicy w Porcie Szczecin. Operacji towarzyszył holownik Heros.
Masowiec Handy Perth ma 180 m długości, 30 m szerokości, 8,2 m średniego zanurzenia oraz 35 177 t nośności. Statek został zbudowany w 2013 r., pływa pod panamską banderą. Z Portu Szczecin jednostka we wtorek wypłynęła do Portu Fos we Francji z ładunkiem 22 tys. t koksu.
Pilot morski to jeden z najstarszych i jednocześnie najmniej znanych zawodów. Sam pilotaż morski jest usługą publiczną i ważnym elementem transportu morskiego. Gwarantuje sprawną, efektywną i bezpieczną obsługę ruchu w portach.
Zadaniem pilota morskiego jest udzielanie kapitanowi statku informacji o warunkach nawigacyjnych oraz rad w prowadzeniu statku na danym akwenie, co zapewnia bezpieczeństwo wprowadzenia lub wyprowadzenia z portu jednostki morskiej. Aby wykonywać zawód pilota morskiego, trzeba spełnić wymogi kwalifikacyjne określone prawem – posiadać specjalistyczną wiedzę, doświadczenie w manewrowaniu statkami oraz znajomość warunków w danym porcie. W Polsce pilotem może zostać wyłącznie kapitan żeglugi wielkiej z wieloletnią praktyką morską. Międzynarodowa Izba Żeglugi (ICS) uznaje rolę pilotów za kluczową w ograniczaniu i eliminowaniu potencjalnego ryzyka ekonomicznego i środowiskowego.
#zżyciapilota: Obrót masowca"Handy Perth"na największej 300m obrotnicy w porcie #Szczecin, prowadzony pod czujnym okiem pilota Mirka DrozdaAsystuje holownik Heros. #wearenavigators #pilocimorscy @thefreakywave @valpilotboat @Gosp_Morska_pl pic.twitter.com/oNJIM0LRyU
— PilociMorscySzczecin (@PilociMorscy) 16 maja 2018
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody