• <
bulk_cargo_port_szczecin

Pilot morski obraca wielki masowiec. Tak to się robi (wideo)

pc

17.05.2018 18:58 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Pilot morski obraca wielki masowiec. Tak to się robi (wideo)

Partnerzy portalu

Pilot morski obraca wielki masowiec. Tak to się robi (wideo) - GospodarkaMorska.pl

Bezpieczne wprowadzanie statków do portu to jedno z zadań pilotów morskich. Zanim jednostka zacumuje przy nabrzeżu, trzeba ją obrócić. Zobaczcie, jak to się robi.

Nagranie opublikowali na twitterowym profilu PilociMorscySzczecin. Obrót masowca Handy Perth przeprowadzono na największej 300-metrowej obrotnicy w Porcie Szczecin. Operacji towarzyszył holownik Heros.

Masowiec Handy Perth ma 180 m długości, 30 m szerokości, 8,2 m średniego zanurzenia oraz 35 177 t nośności. Statek został zbudowany w 2013 r., pływa pod panamską banderą. Z Portu Szczecin jednostka we wtorek wypłynęła do Portu Fos we Francji z ładunkiem 22 tys. t koksu.

Pilot morski to jeden z najstarszych i jednocześnie najmniej znanych zawodów. Sam pilotaż morski jest usługą publiczną i ważnym elementem transportu morskiego. Gwarantuje sprawną, efektywną i bezpieczną obsługę ruchu w portach.

Zadaniem pilota morskiego jest udzielanie kapitanowi statku informacji o warunkach nawigacyjnych oraz rad w prowadzeniu statku na danym akwenie, co zapewnia bezpieczeństwo wprowadzenia lub wyprowadzenia z portu jednostki morskiej. Aby wykonywać zawód pilota morskiego, trzeba spełnić wymogi kwalifikacyjne określone prawem – posiadać specjalistyczną wiedzę, doświadczenie w manewrowaniu statkami oraz znajomość warunków w danym porcie. W Polsce pilotem może zostać  wyłącznie kapitan żeglugi wielkiej z wieloletnią praktyką morską. Międzynarodowa Izba Żeglugi (ICS) uznaje rolę pilotów za kluczową w ograniczaniu i eliminowaniu potencjalnego ryzyka ekonomicznego i środowiskowego.



 

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.