PMK
Po dwukrotnym przełożeniu terminu dostawy, przełomowy wycieczkowiec AIDAnova w końcu został dostarczony armatorowi Carnival Corporation. To pierwsza tego typu jednostka napędzana w pełni paliwem LNG.
AIDA Cruises, należąca do Carnivalu, zamówiła statek latem 2015 r. w ramach umowy dotyczącej budowy dwóch statków wycieczkowych nowej generacji. Jest to pierwszy na świecie wycieczkowiec napędzany paliwem LNG. - Dzięki koncepcji „Green Cruising”, AIDA Cruises jest pierwszą firmą żeglugową na świecie, zdolną do obsługi nowej generacji statków przy użyciu 100% LNG – poinformował armator.
AIDAnova została zbudowana głównie na potrzeby rynku niemieckiego, oferując takie udogodnienia, jak 17 restauracji i 23 bary, apartamenty penthouse o powierzchni 53 metrów kwadratowych dla maksymalnie pięciu osób. Nowe mniejsze apartamenty zostały zaprojektowane z prywatną oranżerią (ogródem zimowym).
- Jako pierwszy statek wycieczkowy zasilany w porcie i na morzu przez LNG, AIDAnova podkreśla długoletnią rolę Carnival Corporation jako lidera w branży w opracowywaniu innowacyjnych rozwiązań dla zrównoważonego rozwoju, w tym przełom w dziedzinie technologii ochrony środowiska polegających na tworzeniu zaawansowanych systemów jakości powietrza (AAQS). Systemy oczyszczania spalin są zainstalowane na 71 z ponad 100 statków naszej firmy - mówi Carnival Corp. w oświadczeniu.
- Ponadto ponad 40 procent floty firmy ma możliwość „cold ironing”, dzięki czemu statki mogą korzystać z energii elektrycznej z brzegu, gdy są dostępne w porcie. Firma wdrożyła także szerokie inicjatywy mające na celu optymalizację zużycia energii na pokładzie oraz innowacyjne konstrukcje kadłuba i powłoki, aby zmniejszyć zużycie paliwa, minimalizując opór tarcia – czytamy dalej w oświadczeniu.
Warto wspomnieć, że armator AIDA Cruises zamówił kolejne dwa nowoczesne statki wycieczkowe. Zostaną one zbudowane w tej samej stoczni i wejdą do eksploatacji w 2023 roku.
Dostawa AIDAnova była dwukrotnie przekładana. Wycieczkowiec początkowo miał wyruszyć w swój pierwszy rej na Teneryfę 2 grudnia. Obecnie podróż przełożono na 19 grudnia.
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych