Wczoraj byliśmy świadkami pierwszej wizyty kontenerowca wpływającego do terminalu DCT Gdańsk w ramach Aliansu G6. Inauguracyjną jednostką okazał się Hongkong Express, należący do armatora Hapag-Lloyd. Statek mieszczący ponad 13 000 TEU (kontenerów 20-stopowych) i mający długość 367 m wpłynął do terminalu we wtorek ok. godz. 18.
Regularne połączenie to najnowsza inicjatywa kolejnego giganta rynku - aliansu G6, który postanowił włączyć Gdańsk do swojego serwisu w ramach tzw. Loop 7 obejmującego zawinięcia na trasie: Qingdao - Shanghai (Yangshan) - Hong Kong - Yantian - Singapore - Rotterdam - Hamburg- Gdansk - Southampton - Singapore - Yantian - Qingdao. Alians utworzony przez 6 armatorów kontenerowych - APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Hapag-Lloyd, Nippon Yusen Kaisha (NYK) oraz Orient Overseas Container Line (OOCL) - zawijać będzie do Gdańska w ramach serwisu cotygodniowego.
- Jest to znacząca chwila, bo w porcie, nagle przybyło nam sześciu klientów. Jest to także bardzo dobry sygnał potwierdzający, że wspólne działania DCT Gdańsk, jak i służby celnej - koordynowane przez służby celne inspekcje - przynoszą efekty, są zauważone przez rynek. Nie byłoby kontraktu z G6, gdyby procedury w Polsce nie były na porównywalnym poziomie, jak w Unii Europejskiej. Co oznacza, że ci wszyscy którzy importują produkty do Polski i eksportują produkty z Polski dostają szansę, by robić to w sposób efektywniejszy, tańszy i lepiej zorganizowany – mówi Adam Żołnowski, wiceprezes zarządu ds. finansowych w DCT Gdańsk. - Obsługa ładunków w polskich portach to także znaczące wpływy do budżetu państwa, to są m.in. wpływy z vat-u, akcyzy. Każdy kontener odprowiony w Polsce powoduje, że nasze państwo ma z tego określoną korzyść – dodaje.
DCT jest największym i najszybciej rozwijającym się polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Terminal DCT, zlokalizowany w samym sercu Morza Bałtyckiego – w Porcie Gdańskim, jest najbardziej wysuniętym na wschód terminalem w grupie głębokowodnych portów północno-europejskich między Gdańskiem i Le Havre.
Terminal obsługuje polski import, eksport, tranzyt oraz tranzyt morski. Dzięki dobremu dostępowi ze strony morza zapewnionemu przez kanał podejściowy o głębokości 17 m oraz do 16,5 m wzdłuż nabrzeża, braku zalodzenia oraz doskonałym możliwościom operacyjnym, DCT jest naturalnym hubem dla obrotu ładunków skonteneryzowanych w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki inwestycjom w infrastrukturę realizowanym przez polski rząd i miasto Gdańsk, terminal DCT jest bardzo dobrze połączony z miejscami zlokalizowanymi w głębi lądu oraz jest prawdziwą bramą do Europy Środkowo-Wschodniej.
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key
Śmiertelny wypadek na terenie portu w Gdyni
Cruisery wracają do Gdańska