pc
„Auto Eco”, pierwszy na świecie samochodowiec zasilany LNG, popłynął do United European Car Carriers (UECC), europejskiego armatora ro-ro. Jednostka przystosowana jest do przewozu samochodów osobowych i ciężarowych.
Statek powstał w chińskiej stoczni Nacks, należącej do Kawasaki Heavy Industries. Jednostka ma 181 m długości i 30 m szerokości. Na jej 10 pokładach zmieści się prawie 4 000 samochodów. „Auto Eco” wyposażony jest w silnik dual fuel, który umożliwia stosowanie LNG i alternatywnie paliwa tradycyjnego. Jednostka posiada także klasę lodową 1 A super.
Budowa statku rozpoczęła się w marcu 2014 r. „Auto Eco” będzie przewoził samochody głównie po Bałtyku i Morzu Północnym.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych