20 tysięcy ton pszenicy zostanie załadowane na pokład 167-metrowego masowca „Crinis”, który zacumował przy nabrzeżu zbożowym elewatora "Ewa" w Szczecinie. To pierwsza jednostka załadowana przy "Ewie" od kilku lat.
Rocznie za pomocą "Ewy" ma być przeładowane 400 tys. ton zbóż. ZMPSiŚ szacuje, że po uruchomieniu elewatora przeładunki w porcie w Szczecinie wzrosną o ok. 350-375 tys. ton rocznie.
Elewator „Ewa” wybudowano na początku XX wieku. Daje on możliwość pionowego i poziomego składowania 50-55 tys. ton zbóż. Przed uruchomieniem zostanie on zmodernizowany w kierunku obsługi linii technologicznej w zakresie przeładunku i składowania zbóż i pasz oraz innych masowych produktów pochodzenia roślinnego, w tym przyjęcia i wydania towaru w obrocie portowym. W rekordowym 2005 roku elewator „Ewa” przeładował aż 983,9 tys. ton zbóż i śrut.
Warto dodać, że infrastruktura istniejąca w okolicach elewatora umożliwia przeładunek z wykorzystaniem wszystkich dostępnych środków transportu, tj. statek, kolej i samochód. Ponadto przylegające doń nabrzeże Zbożowe przeszło gruntowną modernizację, zaś od podstaw wybudowano nowe nabrzeże Niemieckie.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody