Northern Monument już zacumowany przy terminalu T2 w Porcie Gdańsk. Do portu wpłynął dzisiaj we wczesnych godzinach porannych. To pierwsze zawinięcie do nowego głębokowodnego nabrzeża DCT Gdańsk. Terminal nie został oficjalnie otwarty, a już pracuje.
Wejście kontenerowca było opóźnione z powodu fatalnych warunków pogodowych. Northern Monument czekał na redzie na możliwość zacumowania przy nabrzeżu.
Uroczyste otwarcie T2 zaplanowano na 24 października. DCT rozpoczął budowę drugiego głębokowodnego nabrzeża w Porcie Północnym w Gdańsku na początku 2015 roku. Nowe nabrzeże zostało posadowione na konstrukcji złożonej m. in. z 211 stalowych pali, z których każdy ma średnicę 1,67 metra, długość 35 metrów i waży ponad 24 tony. Drugie nabrzeże głębokowodnego terminalu kontenerowego DCT wyposażone będzie w pięć najnowocześniejszych suwnic STS o wysięgu 25 rzędów kontenerów, zdolnych do obsługi największych statków kontenerowych na świecie.
Dzięki drugiemu nabrzeżu DCT podwoi swoje zdolności przeładunkowe do 3 mln kontenerów 20-stopowych rocznie, co pozwoli mu wejść do ścisłej czołówki największych terminali w Europie.
Northern Monument w liczbach
Bandera: Niemcy
Nośność: 85810 t
Długość: 299,99 m
Szerokość: 40 m
Rok budowy: 2004
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?