PMK
Pierwsza konwersja kontenerowca z napędu diesla na LNG odbędzie się już w 2017 roku - potwierdziło towarzystwo klasyfikacyjne Bureau Veritas, które będzie czuwać nad procesem.
Pionierską jednostką będzie należący do niemieckiego armatora Wessels Reederei kontenerowiec MV Wes Amelie o ładowności 1036 TEU. Statek jest obecnie wyposażony w silnik MAN 8 L 48/60B, który będzie zamieniony na 51/60 dual fuel. 500-litrowy zbiornik na paliwo LNG zostanie umieszczony na przed jednostki, by nie zmniejszać ładowności kontenerowca.
Konwersja ma się zakończyć w 2017 roku. Projekt jest fundowany przez niemieckie Ministerstwo Transportu, a oprócz Wessels Reederei wezmą w nim udział inne firmy: MAN Diesel & Turbo, TGE Marine Gas Engineering, SMB Naval Architects & Consultants oraz wspomniane Bureau Veritas.
- Przy tym projekcie zaprocentuje nasze doświadczenie w konwersjach małych jednostek na LNG. Jesteśmy pewni, że pod naszym okiem konwersja przebiegnie sprawnie - zapewnia Philippe Donche-Gay, prezes Bureau Veritas Marine & Offshore Division.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek