Zarząd Grupy Kapitałowej OT Logistics podpisał list intencyjny z Jarpid Investment Sp. z o.o. celem nabycia 100% udziałów w STK Group Sp. z o.o., jednego z wiodących przewoźników kolejowych na polskim rynku przewozów towarowych.
Grupa STK składa się z dwóch spółek: STK S.A. i Kolej Bałtycka S.A., zajmujących się przewozami kolejowymi i działalnością bocznicową. Spółki są wyspecjalizowane w przewozach ładunków ponadgabarytowych, paliw i materiałów chemicznych. Oferują również przewozy wszelkich ładunków masowych i kontenerów. Obie spółki są licencjonowanymi przewoźnikami kolejowym, posiadającymi niezbędne certyfikaty bezpieczeństwa.
Głównymi klientami Grupy STK są największe w Polsce zakłady branży paliwowej, energetycznej i ciepłowniczej. Grupa STK zajmuje piąte miejsce wśród prywatnych przewoźników kolejowych w Polsce pod względem wykonanej pracy przewozowej. Roczne obroty generowane przez Grupę STK wynoszą ok. 80 mln zł.
Planowane przejęcie jest częścią naszej nowej strategii, której ważnym elementem jest rozwój w segmencie przewozów kolejowych. Grupa STK jest atrakcyjnym aktywem, które może wzmocnić naszą ofertę i przyczynić się do wzrostu naszych udziałów w krajowym rynku transportu kolejowego – mówi Zbigniew Nowik, prezes zarządu OT Logistics.
OT Logistics i Grupa STK zamierzają zawrzeć umowę przedwstępną, określającą warunki dojścia transakcji do skutku. Strony zakładają możliwość częściowego rozliczenia transakcji poprzez wkład sprzedającego w akcje kupującego. Na najbliższym Walnym Zgromadzeniu Grupy Kapitałowej OT Logistics złożony ma zostać wniosek o głosowanie nad uchwałą o podwyższeniu kapitału zakładowego, co pozwoli Spółce na dokonanie zapłaty ok. 80% ceny za udziały w Grupie STK. W efekcie, kapitał zakładowy OT Logistics może zostać podwyższony o kwotę o wartości nominalnej nie wyższej niż 198 tys. zł.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie