pc
Grupa OT Logistics wspiera inicjatywę promocyjnego towarowego rejsu Wisłą z Gdańska do Warszawy, który ma zwrócić uwagę na niewykorzystany potencjał transportu rzecznego w Polsce oraz na inwestycje niezbędne do rozwoju żeglugi śródlądowej. Flota Żeglugi Bydgoskiej z Grupy Kapitałowej OT Logistics brała udział w przeładunku kontenerów w bydgoskim Brdyujściu.
Promocyjny rejs barki z kontenerami został zorganizowany przez miasto Bydgoszcz oraz Województwo Kujawsko-Pomorskie. Oprócz upowszechnienia wiedzy na temat możliwości wykorzystania rzek w transporcie i zwrócenia uwagi na niezbędne inwestycje w tym zakresie, rejs ma promować inicjatywę budowy portu rzecznego, który ma powstać w zakolu Wisły pomiędzy Bydgoszczą a Solcem Kujawskim.
Rejs rozpoczął się w środę 19 kwietna w Gdańsku i zakończy po dziewięciu dniach w Warszawie. Komercyjny rejs zająłby 4 dni, jednak barka zatrzymuje się w miejscach, gdzie organizowane są pokazy i spotkania. Podczas rejsu barka, rzeczny zestaw pchany, zacumowała już w Grudziądzu, Bydgoszczy, Solcu Kujawskim oraz w Toruniu. Po drodze do Warszawy zatrzyma się jeszcze we Włocławku, Płocku i Modlinie.
– Mocno kibicujemy promocyjnemu rejsowi zorganizowanemu przez miasto Bydgoszcz oraz władze Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Jest to świetna inicjatywa, która obrazuje jak wiele korzyści mogą przynieść inwestycje w poprawę żeglowności polskich rzek, a jednocześnie jak wiele trudności napotyka w Polsce transport rzeczny. Poprawa żeglowności na największych polskich rzekach umożliwiłaby znaczne zwiększenie udziału transportu wodnego śródlądowego w krajowym rynku logistycznym, co przyniosłoby korzyści w postaci niższych kosztów transportu, zmniejszenia ruchu kołowego i zwiększenia bezpieczeństwa na polskich drogach – mówi Andrzej Klimek, Dyrektor Dywizji Żeglugi Śródlądowej OT Logistics.
Flota Żeglugi Bydgoskiej z grupy OT Logistics została wykorzystana podczas rejsu do pokazowego przeładunku kontenerów w bydgoskim Brdyujściu. Dwa kontenery zostały przeładowane z zestawu pierwotnego na barkę górnopokładową BPP-400 należącą do Żeglugi Bydgoskiej. Po ponownym przeładunku zestaw ruszył w dalszą drogę w górę Wisły.
OT Logistics S.A. to polska firma z ponad 70-letnim doświadczeniem. Wraz ze spółkami tworzącymi Grupę Kapitałową OT Logistics jest największym operatorem portowym w Polsce i na południowym Bałtyku oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym, od Kaliningradu w Rosji, po porty w Niemczech i Holandii. Grupa skupia również podmioty wyspecjalizowane w transporcie drogowym, kolejowym, a także spedycji i logistyce. OT Logistics jest również największym branżowym udziałowcem portu morskiego Luka Rijeka w Chorwacji. W 2016 r. Grupa wypracowała 712,1 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, a jej zysk netto wyniósł 10,0 mln zł.
Akcje OT Logistics od 2013 r. są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Żegluga Bydgoska natomiast to spółka z blisko stuletnią tradycją, a przy tym jeden z największych podmiotów polskiego rynku usług transportu wodnego śródlądowego. Jej głównym obszarem działalności jest rejon Bydgoszczy i Malborka. Spółka świadczy usługi transportowe ładunków masowych, drobnicowych, sztuk ciężkich i ponadgabarytowych. Żegluga Bydgoska zajmuje się również wydobyciem i sprzedażą kruszywa budowlanego i piasków formierskich, wydobywanych z nurtu rzeki Wisły. Spółka produkuje kruszywa sortowane dla potrzeb budownictwa, jak również wykonuje usługi hydrotechniczne, prowadzi prace pogłębiarskie oraz zajmuje się wynajmem jednostek pływających, urządzeń i sprzętu. W sezonie nawigacyjnym świadczy usługi przewozowe pasażerskie tramwajami wodnymi oraz prowadzi działalność rekreacyjną, oferując rejsy wycieczkowe statkami po Brdzie i Kanale Bydgoskim.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody