- Mamy Odrę graniczną III klasy, a my chcemy ją dostosować do IV klasy, więc musimy renegocjować niekorzystną dla nas umowę. Takich działań nie widać w sensie fizycznym, czyli robót budowlanych, ale cały czas idziemy do przodu – powiedział na antenie Radia Szczecin Jerzy Materna, wiceminister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Chodzi o umowę zawartą w ubiegłym roku, w myśl której Odra ma być pogłębiona do 1,8 m głębokości, zostaną wybudowane ostrygi regulujące rzekę oraz nastąpi pogłębienie Jeziora Dąbie. Renegocjacja mają doprowadzić do uzyskania przez Odrę IV klasę żeglowności.
Jeśli rozmowy nie przyniosą oczekiwanych rezultatów, ministerstwo zastanawia się nad pomysłem budowy kanału wzdłuż rzeki.
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie