PMK
Japoński armator NYK podpisał umowę z Total Gas & Power Chartering Limited (TGPCL), podspółką francuskiego Total, na budowę dwóch gazowców LNG w koreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries Co.
Statki mają być dostarczone w 2021 roku i będą wyposażone w silnik diesla dual-fuel (X-DF), który może działać na tradycyjnym morskim paliwie oraz gazie ziemnym. Obie jednostki mają być także wyposażone w system odzyskiwania zużytego gazu.
Nowe budowle będą wyposażone w membranowy zbiornik ładunkowy o pojemności 174 000 metrów sześciennych, który będzie wykorzystywał zaawansowane materiały izolacyjne do tłumienia tempa odparowania w zbiorniku ładunkowym, zapewniając efektywność i ekonomiczny transport LNG.
Koreańska stocznia potwierdziła 7 listopada, że otrzymała zamówienie na dwa gazowce LNG o wartości 357 milionów dolarów.
Umowa dotyczy długoterminowej umowy czarterowej NYK i Total podpisanej we wrześniu dla kolejnego nowego statku LNG. Samsung ujawnił wówczas, że wartość kontraktu wynosiła około 180 milionów dolarów.
Lista zamówień SHI na 2018 rok obejmuje teraz 44 statki, w tym 13 gazowców LNG, 13 kontenerowców, 15 tankowców i 3 statki specjalnego przeznaczenia. Wartość tych zamówień wynosi 5,4 mld dolarów.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju