Na początku kwietnia weszła do służby kolejna jednostka Chińsko-Polskiego Towarzystwa Okrętowego Chipolbrok. Nowy statek nosi nazwę Nowowiejski i jest drugim z kolei, po Chipolbrok Pacific, który powstał w szanghajskiej stoczni.
Nowowiejski jest siostrzaną jednostką Pacifiku. To nowoczesny, wielozadaniowy statek o nośności 31600 dwt, przeznaczony do przewozu dużych obiektów przemysłowych i ładunków typu "project cargo" ze szczególnym naciskiem na transport morski sztuk ciężkich i wielkogabarytowych.
Statek ma 190 m długości i 28 m szerokości. Posiada 3 ładownie, z czego dwie są o długości ponad 50 metrów, co pozwala na załadunek i przewóz pod pokładem sztuk o wyjątkowej długości i dużych gabarytach. Statek wyposażony jest w 3 dźwigi o udźwigu 350 ton każdy, umożliwiające przeładunek sztuk ciężkich o wadze jednostkowej do 700 ton.
Kolejnymi jednostkami, które wejdą w tym roku do służby w Chipolbroku będą Paderewski oraz Chipolbrok Atlantic.
---
Chipolbrok został powołany w 1951 w Tiencinie i Gdyni jako "Chińsko-Polskie Przedsiębiorstwo Maklerów Okrętowych" na podstawie umowy między Polską i Chinami w celu ustanowienia połączenia drogą morską między portami chińskimi i polskimi. Rolę udziałowców pełnią rządy Polski i Chin, reprezentowane przez ministrów transportu obu państw. W wyniku restrukturyzacji w latach 90. firma rozszerzyła swoją ofertę transportową o porty Europy Zachodniej i basenu Morza Śródziemnego, jak również linię z portów Dalekiego Wschodu do portów USA i Zatoki Meksykańskiej oraz innych portów w basenie Morza Karaibskiego, a także Afryki.
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?