• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Nowy prom na trasach Stena Line do Polski w przyszłym roku?

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Nowy prom na trasach Stena Line do Polski w przyszłym roku?

Partnerzy portalu

Nowy prom na trasach Stena Line do Polski w przyszłym roku? - GospodarkaMorska.pl

Przyszłoroczna zmiana operatora promów na Bornholm może wpłynąć na roszady we flocie Stena Line na promach do Polski.

Promy na Bornholm – Zmiana operatora

Od września 2018 roku połączenia na Bornholm będzie wykonywać firma Molslinjen, która uzyskała koncesję na obsługę duńskiej wyspy na najbliższe 10 lat. Dotychczasowy operator połączeń do Danii, przedsiębiorstwo Faergen (Danske Færger A/S), który rozpoczął działalność ponad 150 lat temu (1866r.) w duńskim Ronne, wyprzedaje flotę statków, które obsługiwały rejsy na Bornholm.

Postanowiono, że popularna jednostka Hammerodde, kursujaca na trasie Rønne-Køge, 1 września 2018 roku przejdzie w posiadanie Stena RoRo. Duński operator promowy podjął decyzję o sprzedaży promu za kwotę 22 milionów euro.

Jednostka typu ro-pax została wybudowana w 2005 roku w holenderskiej stoczni Merwede za kwotę 38,2 milionów euro. W momencie budowy statek mógł pomieścić 400 pasażerów oraz posiadał 1235 m pasa załadunkowego. Po przebudowie w 2010 roku w stoczni FTX Finland, pojemność załadunkowa została zwiększona do 1548 m, a pojemność brutto do 14,551 gt. Z kolei w 2015 roku, aby sprostać wymaganiom SECA, zainstalowano na promie scrubbery.

Promy do Polski – Hammerodde popłynie do Gdyni?

Stena RoRo, do momentu wygaśnięcia kontraktu (18 września 2018 r.) będzie wynajmowała prom dotychczasowym właścicielom, na mocy umowy czarteru. Nowa trasa kursowania Hammerodde nie została jeszcze ustalona, jednak bardzo możliwe, że statek będzie obsługiwał któreś z połączeń do Polski lub trasę do Grenå.

Hammerodde nie jest pierwszy statkiem, którego Faergen pozbywa się w ramach nadchodzących zmian. Wcześniej firma sprzedała Molslinjen wybudowaną w 1978 roku jednostkę Povl Anker, natomiast nabywcą szybkiego promu Austal Auto Express o nazwie Leonora Christina, który wykonuje połączenia na trasie Rønne–Ystad, został Fred Olsen. Obie wspomniane jednostki, po dokonaniu sprzedaży, zostały wyczarterowane z powrotem do Færgen do dnia 1 września 2018.

bulk_cargo_port_szczecin
Źródło:
promy24.com

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.