• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Nowy prom dla Tallink. Kontrakt został podpisany

Partnerzy portalu

Nowy prom dla Tallink. Kontrakt został podpisany - GospodarkaMorska.pl

Tallink oraz stocznia Meyer Turku podpisały kontrakt na budowę promu nowej generacji, który w niedalekiej przyszłości zasili flotę estońskiego armatora. Jak już wcześniej informowaliśmy na łamach PromySkat, będzie to szybki prom zasilany paliwem LNG.
 
Nowy prom będzie miał 212 metrów długości, a na pokład będzie mógł zabrać 2800 osób. Zgodnie z umową, statek będzie kosztował 230 milionów euro. Po zakończeniu budowy nowoczesna jednostka typu dual-fuel trafi na trasę Tallin-Helsinki. Zgodnie z założeniami, statek ma zostać dostarczony firmie Tallink na początku 2017 r.
 
Statek będzie oczywiście spełniał wszystkie obowiązujące wymogi dotyczące emisji zanieczyszczeń. Kadłub nowego ekologicznego promu został zaprojektowany w taki sposób, by minimalizować opór przepływu. Statek o pojemności brutto (GT) 49 000 ton będzie rozwijał prędkość 27 węzłów (50 kilometrów na godzinę).
 
Według planu, podczas trwania prac konstrukcyjnych inwestor zapłaci wykonawcy 20 procent sumy kontraktu, a pozostałe środki wpłaci już po dostarczeniu statku przez stocznię. Pieniądze z ostatniej transzy mają pochodzić z długoterminowej pożyczki, którą zaciągnie Tallink. Zgodnie z przyjętą strategią, w tym oraz kolejnym roku Tallink planuje obniżyć ogólny wskaźnik zadłużenia.
 
„Dostarczyliśmy nowe rozumienie dla szybkich przepraw promowych, a teraz nadszedł czas, by zrobić kolejny krok” - powiedział Janek Stalmeister, który stoi na czele grupy Tallink. „Czerpaliśmy wiedzę z naszego własnego doświadczenia, wsłuchiwaliśmy się w głos naszych klientów oraz ekspertów, a teraz jesteśmy bardzo podekscytowani, gdy chodzi o efekt końcowy”.
 
Oczywiście budowa nowego promu to wiele korzyści także dla stoczni Meyer Turku, która będzie mogła zagwarantować zatrudnienie pracownikom. Zarówno Tallink, jak i Meyer Turku współpracowały już w przeszłości - będzie to już siódmy statek zbudowany dla Tallink przez tę stocznię. Oba podmioty nie kryją zadowolenia z efektów dotychczasowej kooperacji.
 
Tallink należy do największych przewoźników promowych, oferujących swoje usługi w basenie Morza Bałtyckiego. Wszystko zaczęło się w 1989 r. Dziś pasażerowie oraz klienci frachtowi mogą korzystać z połączeń pomiędzy Estonią, Łotwą, Szwecją czy Finlandią oferowanych przez estońskiego przewoźnika.

 

bulk_cargo_port_szczecin
Źródło:
promyskat.pl

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.