Trwa walka samorządu i mieszkańców Wyspy Sobieszewskiej o budowę nowego zwodzonego mostu. Jego budowa szacowana jest na 80 mln zł i miałaby się zakończyć w 2018 roku. Podpisano w tej sprawie już list intencyjny, a inwestycję ma wesprzeć także rząd.
Starania o nowy most na Wyspę Sobieszewską trwają już od kilku lat. Mieszańcy chcą nowej inwestycji, gdyż obecna przeprawa pontonowa ma za małą przepustowość. Powstanie mostu obiecał w swoim programie wyborczym prezydent Gdańska, Paweł Adamowicz. Jednak na inwestycję nie udało się pozyskać środków unijnych na przyszły rok, więc samorządowcy liczą na dofinansowania z szczebla centralnego.
Samorządowcy chcą, aby projekt budowy mostu dołączyć do listy inwestycji centralnych, które mają zapewnione dofinansowanie. W tym celu został właśnie podpisany list intencyjny między miastem Gdańsk, Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiej i gminą Pruszcz Gdański.
Na uroczystości podpisania dokumentu obecny był także Paweł Orłowski - podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, który stwierdził, że jest duża szansa na przyznanie dofinansowania na most w kwocie ok 16-7 mln zł na przyszły rok. To będzie jednak leżało w gestii nowego rządu.
Inwestycja jest już przygotowywana od kilku lat. Projekt uzyskał już ZRiD, czyli Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej. Gotowa jest także dokumentacja projektowa, stworzona przez Europrojekt Gdański
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody