pc
Nowy most kolejowy Bielawa Dolna-Horka na międzynarodowej trasie z Polski do Niemiec od 11 grudnia 2016 r. zapewni dwa razy szybszy przejazd większej liczbie pociągów i możliwość transportu cięższych ładunków. Inwestycja warta 23 mln zł istotnie poprawi jakość połączeń Wschód-Zachód.
Nowy most kolejowy na Nysie Łużyckiej zbudowany został w ramach projektu POIiŚ „Modernizacja linii kolejowej E30, etap II, odcinek Bielawa Dolna-Horka”. Poprawi on sprawność i bezpieczeństwo przewozów kolejowych na styku polskiej i niemieckiej sieci kolejowej oraz usprawni połączenia na osi Wschód-Zachód. Zapewni sprawniejszy przewóz ładunków dla przewoźników towarowych i krótszą, bardziej komfortową podróż pasażerom.
Nowa przeprawa nad Nysą Łużycką ma blisko 160 metrów, tj. o 23 metry więcej niż poprzednia. Zapewni przejazd pociągów po dwóch torach, ponad dwukrotnie szybciej – nie 50 km/h, lecz 120 km/h. PKP Polskie Linie Kolejowe zwiększyły również nośność obiektu, co oznacza, że składy będą mogły wozić cięższe ładunki. Tory na nowym moście, podobnie jak zmodernizowana linia E 30, zostaną zelektryfikowane.
Sprawny i bezpieczny ruch pociągów pomiędzy granicznymi stacjami – Węglińcem i Horką – zapewnią nowoczesne urządzenia automatyki i telekomunikacji. Zadbano również o ochronę środowiska. Konstrukcja toru zapewni cichy przejazd pociągu, a montaż zabezpieczeń ograniczy zanieczyszczenia wody odprowadzanej z mostu.
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?