• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Nowy magazyn agro w OT Port Gdynia

pc

12.04.2017 17:12 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Nowy magazyn agro w OT Port Gdynia - GospodarkaMorska.pl

OT Port Gdynia, należący do Grupy Kapitałowej OT Logistics, uruchomił w gdyńskim porcie magazyn dedykowany ładunkom agro, który zwiększa potencjał przeładunkowy produktów rolnych w porcie. Zrealizowana inwestycja ma wartość 5 mln zł.

Nowy magazyn o lekkiej konstrukcji jest dedykowany do obsługi statków klasy „Panamax” przy Nabrzeżu Rumuńskim na terenie terminalu OT Port Gdynia. Pozwoli na składowanie do 18 tysięcy ton ładunku. Całkowita powierzchnia magazynu to 4,4 tys. metrów kwadratowych, a kubatura brutto to ponad 51 tysięcy metrów sześciennych.

– Inwestycja w nowy magazyn ma istotne znaczenie dla gdyńskiego portu i wpisuje się w realizację strategii rozwoju OT Logistics. Jako grupa dążymy do dalszego zwiększenia naszego udziału w rynku przeładunków agro w polskich portach morskich i do zdobycia pozycji lidera obsługi produktów rolnych na południowym Bałtyku  Inwestycja w magazyn pozwoli nam lepiej obsługiwać klientów i docelowo doprowadzi do zwiększenia raty przeładunkowej w zakresie towarów agro w OT Port Gdynia, który pierwotnie zajmował się obsługą ładunków drobnicowych. Kolejną inwestycją w porcie będzie włączenie do użytku kolejnego, czwartego już ciężkiego dźwigu do obsługi ładunków masowych, co nastąpi w maju – mówi Jerzy Majewski, prezes OT Port Gdynia.

OT Port Gdynia będzie wspierać obsługę ładunków agro w ramach Grupy Kapitałowej OT Logistics do czasu uruchomienia nowego terminalu agro w Gdańsku.

Gdyński terminal przeładował w 2016 r. roku 1,4 mln ton ładunków agro notując w tej kategorii wzrost o 59,2 %. Łączna wartość przeładunków w OT Port Gdynia w ubiegłym roku wyniosła 3,3 mln ton, przy wzroście 32,8 % r/r.
W gdańskim porcie OT Logistics planuje stworzenie największego terminalu na Bałtyku dedykowanego ładunkom agro, nie licząc portów rosyjskich.
 
– W przyszłości chcielibyśmy, by Gdynia stanowiła wsparcie dla hubu przeładunków rolnych, który
OT Logistics planuje stworzyć w Gdańsku. Obecnie gdańska inwestycja jest na etapie pozwoleń środowiskowych. Wierzymy, że niebawem będziemy mogli przejść do etapu przygotowania do budowy – mówi Zbigniew Nowik, prezes Grupy Kapitałowej OT Logistics.

OT Port Gdynia jest częścią Grupy Kapitałowej OT Logistics od połowy 2014 roku. To w pełni uniwersalny terminal drobnicy konwencjonalnej z rosnącym udziałem przeładunków agro. Posiada także dominującą pozycję w Polsce w przeładunku ro-ro (ładunki toczne, naczepy). W 2016 roku port przeładował 3,3 mln ton towarów. Poprzez system wewnętrznych dróg kołowych i kolejowych port jest doskonale skomunikowany z krajowym systemem transportowym. OT Port Gdynia obsługuje regularne zawinięcia do Gdyni armatorów Finnlines (Finlandia), Transfennica (Finlandia), Grieg Star (USA), Euroafrica (Afryka Zachodnia), jak również serwisy czarterowe na Morzu Bałtyckim i serwisy czarterowe do Ameryki Centralnej, Północnej i Południowej.

OT Logistics S.A. to polska firma z ponad 70-letnim doświadczeniem. Wraz ze spółkami tworzącymi Grupę Kapitałową OT Logistics jest największym operatorem portowym w Polsce i na południowym Bałtyku oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym, od Kaliningradu w Rosji po porty w Niemczech i Holandii. Grupa skupia również podmioty wyspecjalizowane w transporcie drogowym, kolejowym, a także w spedycji i logistyce. OT Logistics jest również największym branżowym udziałowcem portu morskiego Luka Rijeka w Chorwacji. W 2016 r. Grupa wypracowała 712,1 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, a jej zysk netto wyniósł 10,0 mln zł.

Akcje OT Logistics od 2013 r. są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.