Nowe wymagania IMO dotyczące komputerów ładunkowych dla zbiornikowców wchodzą w życie 1 stycznie 2016 r. Wymogi odnoszą się do instrumentów liczących stateczność jednostek w stanie nieuszkodzonym oraz w stanie uszkodzonym - komunikat w tej sprawie opublikowało kilka dni temu towarzystwo klasyfikacyjne DNV GL.
Wymogi podyktowane są zmianami zapisów w MARPOL Annex I cz.4, IBC/BCH Code oraz IGC/GC Code. Nowe przepisy mają charakter retroaktywny i dotyczą zarówno nowych, jak i istniejących statków. Zbiornikowce, które zostały zbudowane przed 1 stycznia 2016 r. powinny posiadać oprogramowanie przystosowane do nowych przepisów najpóźniej do 1 stycznia 2021 r. Jednostki zbudowane po 1 stycznia 2016 r. muszą już być wyposażone w nowe opragramowanie.
Certyfikaty będą wydawane przez dpowiednie władze morskie lub, w ich imieniu, przez stosowne organizacje. Skorygowane certyfikaty IOPP-B, IBC/BCH i IGC/GC, odzwierciedlające wdrożenie nowych wymagań, będą wydawane od 1 stycznia 2016 roku.
Szczegóły można znleźć tutaj
Ministerstwo Infrastruktury: decyzja w sprawie przetargu na terminal zbożowy w rękach Portu Gdynia
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie