oprac. MN
Firma Marlink, która specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań komunikacyjnych dla firm działających w branży żeglugowej, poinformowała właśnie o włączeniu pierwszego z czterech nowych promów Stena Line do swojej sieci oferującej wysokiej klasy łączność szerokopasmową.
Poinformowano również, że jeszcze w tym roku statki Stena Line będą mogły korzystać ze zwiększonej o 10-15 procent przepustowości. To gwarancja tego, że promy jednego z czołowych europejskich operatorów promowych będą zawsze spełniać najwyższe standardy również pod względem komunikacji, co jest istotne zarówno dla pasażerów indywidualnych, jak i biznesowych.
Zapowiadane zmiany oraz włączenie kolejnych promów do sieci Marlink to już kolejny etap technologicznych zmian w tym zakresie. W czerwcu 2016 r. na pokładach promów Stena Line wprowadzono technologię VSAT, co w praktyce oznaczało trzykrotne zwiększenie przepustowości łącza. Był to ukłon w kierunku tych pasażerów, którzy podczas rejsów intensywnie korzystają z serwisów społecznościowych bądź pracują. Dzięki zastosowanej technologii, osoby podróżujące promami Stena Line, mogą korzystać równocześnie z setek wysokiej jakości połączeń Wi-Fi. Tore Morten Olsen z firmy Marlink zwrócił przy tamtej okazji uwagę na fakt, że Stena Line należy do czołówki operatorów promowych, gdy chodzi o ofertę usług telekomunikacyjnych. Była pierwszym przewoźnikiem, który zaoferował bezpłatny internet na pokładach swoich promów i pierwszym, który testował zintegrowane usługi szerokopasmowe.
Obecnie nowoczesnymi rozwiązaniami dostarczanymi przez Marlink objęta jest cała flota Stena Line. Cztery nowe promy szwedzkiego przewoźnika, których zamówienie potwierdzono w ubiegłym roku, mają dołączyć do floty Stena Line w latach 2019-2020.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody