• <
bulk_cargo_port_szczecin

Nova Star, najnowszy prom PŻB, wypłynęła w pierwszy rejs. Termin przekładano aż 9 razy (foto, wideo)

pc

14.09.2018 18:18 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Nova Star, najnowszy prom PŻB, wypłynęła w pierwszy rejs. Termin przekładano aż 9 razy (foto, wideo)

Partnerzy portalu

Nova Star, najnowszy prom PŻB, wypłynęła w pierwszy rejs. Termin przekładano aż 9 razy (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl

Dziewięć zmian terminu, ale w końcu się udało. Nova Star, najnowszy prom Polskiej Żeglugi Bałtyckiej, w piątek wypłynęła w pierwszy rejs z Gdańska do Nynäshamn. Na miejscu ma być w sobotę w samo południe.

Pierwszy termin wprowadzenia jednostki do eksploatacji wyznaczono na 23 czerwca. „Z przyczyn technicznych niezależnych od armatora”, jak głosiły komunikaty na stronie Polferries, ulegał on zmianie aż do 14 września, gdy prom opuścił Port Gdańsk. Cierpliwi pasażerowie się doczekali, inni musieli zmieniać plany urlopowe. Armator przepraszał i podkreślał, że w miarę możliwości stara się indywidualnie podchodzić do każdego klienta i jego sytuacji związanej z opóźnieniem i niedogodnościami. Ostatecznie pierwsi pasażerowie są na pokładzie, a w kolejny rejs do Szwecji Nova Star wypływa z Gdańska już w najbliższy poniedziałek.

Prom przypłynął do Gdańska 28 marca, gdzie przeszedł remont w Gdańskiej Stoczni Remontowa. Zlecił go właściciel statku – firma STM z Singapuru. PŻB we współpracy z Polskim Funduszem Rozwoju wyczarterowała jednostkę na razie na dwa lata.

Nova Star ma 161 m długości, 25,6 m szerokości oraz 6,20 m zanurzenia. Pływa z prędkością 21 w. Pojemność ładunkowa promu dla samochodów ciężarowych to 1 575 m, natomiast dla samochodów osobowych – 1 215 m. Dla pasażerów przygotowano 648 miejsc noclegowych w kabinach oraz 248 foteli lotniczych. Jednostka została zbudowana w 2011 r. w stoczni ST Marine w Singapurze.

Prom „posiada znacznie więcej miejsc kabinowych oraz lepiej przygotowaną przestrzeń pasażerską. Podróżujący będą mogli spędzać czas podczas rejsu w komfortowych warunkach, mając do dyspozycji sklepy, kafeterie, restauracje oraz sale konferencyjne. Na promie znajdują się również miejsca przeznaczone dla najmłodszych pasażerów. To wszystko sprawia, że Nova Star jest idealnym rozwiązaniem także dla rodzin z dziećmi” – czytamy w komunikacie.

Jednostka Nova Star ma uzupełnić ofertę pływającego już na tej linii promu Wawel.

Polska Żegluga Bałtycka ma w swojej flocie cztery promy pasażersko-samochodowe: m/f Wawel z 1980 r., m/v Baltivię z 1981 r., m/f Mazovię z 1996 r. oraz m/f Cracovię z 2002 r. Jednostki te pływają na trasach między portem w Gdańsku i szwedzką miejscowością Nynäshamn, oraz Świnoujściem a szwedzkim portem Ystad.

Nova Star w liczbach

Rodzaj promu: ro-pax
Rok i miejsce budowy: 2011 w stoczni ST Marine, Singapur
Tonaż: GT 27 744, NT 12 106
Wymiary: długość 161 m, szerokość 25,6 m
Zanurzenie: 6,20 m
Prędkość: 21,0 węzłów
Załadunek: od dziobu i od rufy
Dane techniczne: silniki główne: 4 x 5600 kW, silniki pomocnicze: 3 x 1540 kW, stery strumieniowe: 2 x 1500 kW
Pojemność ładunkowa:  1 575 m dla samochodów ciężarowych i 1 215 m dla samochodów osobowych,  łącznie 2 790 m
Miejsca pasażerskie: 1 215
Kabiny pasażerskie: 4-osobowe: 155, lux 4-osobowe: 7; łącznie 648 miejsc noclegowych
Fotele lotnicze: 248 

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.