PMK
Przewoźnik kontenerowy Hanjin Shipping Co. znalazł się w największym od 2009 roku dołku finansowym, po tym jak wierzyciele armatora odmówili mu wsparcia planu restrukturyzacji.
Kredytorzy ogłosili swoją decyzję o odmowie wsparcia finansowego we wtorek rano - donosi koreańska agencja Yonhap News Agency. To duży cios dla armatora, który planuje restrukturyzację. Hanjin planował zebrać 367 mln dolarów na sprzedaży swoich udziałów w sektorze przewozu towarów masowych.
Na podobne kroki decyduje się wielu przewoźników z całego świata, którzy także odczuwają kryzys w przewozach kontenerowych. To jednak nie przekonało wierzycieli Hanjin do zainwestowania więcej pieniędzy w armatora.
Do koreańskiego armatora dopłynęły także dobre wieści - część z zagranicznych banków zgodziła się przedłużyć okres spłaty długu.
Wartość akcji armatora spadła w poniedziałek do 189 dolarów - to najniższy wynik od grudnia 2009 roku. Ogółem wartość Hanjin spadła w tym roku o 65 procent.
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key
Śmiertelny wypadek na terenie portu w Gdyni